Którędy pobiegnie obwodnica?

fot. Krzysztof Strauchmann
Zarząd dróg czekaja na opinie mieszkańców. Ostateczne zdanie będzie jednak należało do drogowców.
Zarząd dróg czekaja na opinie mieszkańców. Ostateczne zdanie będzie jednak należało do drogowców. fot. Krzysztof Strauchmann
Drogowcy przedstawili mieszkańcom trzy możliwe trasy wschodniej obwodnicy miasta. Teraz czekają na wnioski i opinie w tej sprawie.

Ważne

Ważne

Podpisane i zaopatrzone w adres zwrotny wnioski mieszkańców należy wysyłać do 2 listopada na adres pocztowy:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu, Wydział Dokumentacji, ul. Niedziałkowskiego 6, 45-085 Opole, faksem na numer 077 40 16 314, pocztą elektroniczną na adres: [email protected] z dopiskiem: Konsultacje społeczne - obwodnica Prudnika.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odpowie na wszystkie wnioski, ale to nie oznacza, że to mieszkańcy wybiorą przyszła trasę obwodnicy. Wybierze ją samo GDDKiA, które wystąpi do wojewody o jej zatwierdzenie w decyzji środowiskowej. Wniosek w tej sprawie ma trafić do wojewody w pierwszym kwartale przyszłego roku. Wtedy też po raz kolejny będą przeprowadzone konsultacje społeczne już dla wybranych dwóch najlepszych wariantów przebiegu obwodnicy.

Wschodnia obwodnica Prudnika ma się zaczynać na obwodnicy Lubrzy, omijać osiedle Sójcze Wzgórze i na południe od miasta łączyć się z dzisiejszą drogą krajową do przejścia granicznego w Trzebinie. Jej głównym zadaniem jest wyprowadzenie z centrum miasta uciążliwego ruchu tirów jadących z Czech do autostrady i dalej na zachód. Z badań prowadzonych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wynika, że tą drogą obecnie jeździ dziennie od 2 do 10,5 tysiąca pojazdów. Co trzeci z nich to ciężarówka.

GDDKiA przedstawiła w czwartek na otwartym spotkaniu z mieszkańcami trzy koncepcje nowej trasy. Od obwodnicy Lubrzy do skrzyżowania z ul. Skowrońskiego biegną one jednym torem. Dalej na południe rozdzielają się na dwa warianty, które łączą się rondem z ul. Wiejską. W trzecim wariancie obwodnica wpina się bezkolizyjnie do ul. Wiejskiej jeszcze dalej na południe, koło mostu na rzece Prudnik.

To jednak wymagać będzie przeprowadzenia nowej trasy ul. Wiejskiej, aż do skrzyżowania z obwodnicą. Ten wariant przecina także tereny zamkniętego już wysypiska śmieci. W zależności od wersji nowa droga będzie miała od 2,8 do 3,3 kilometra.
Nowa obwodnica minie w odległości ok. 300 metrów obecne bloki osiedla Sójcze Wzgórze. Tereny budowlane sięgają po samą trasę drogi. Gdyby doszło do powiększenia osiedla, drogowcy zapowiadają instalowanie ekranów akustycznych. Na czwartkowym spotkaniu tylko działkowcy z ul. Wiejskiej przedstawili swoje zastrzeżenia. Obawiają się oni ronda z wersji 1, które sąsiaduje z ich ogrodami.

Dla działkowców najlepsza jest wersja nr 3, najbardziej oddalona od ogrodów. Przed nią jednak przestrzegał architekt miejski Jerzy Stępień. Jego zdaniem budowa drogi na starym wysypisku odpadów będzie kosztowna i może dojść do tego, że GDDKiA odstąpi od inwestycji.

- Do roku 2013 mamy zapewnione pieniądze na budowę czterech obwodnic: Olesna, Bąkowa, Myśliny i południowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla - mówi Marcin Bronkiewicz z GDDKiA. - Chcemy jednak przygotować kompletną dokumentację kolejnych dróg, także tej w Prudniku. Jeśli się pojawią nowe możliwości finansowania, będziemy gotowi do budowy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska