Nowe szynobusy mają być większe i nowocześniejsze od tych, którymi już dysponuje nasze województwo.
- Każdy ma 150 miejsc siedzących i sto miejsc stojących - mówi Andrzej Kasiura, członek zarządu województwa. - Obsługiwać mają linie z Opola do Kluczborka i Nysy oraz z Nysy do Kędzierzyna.
Dziś (9 lipca) urząd marszałkowski podpisze umowę kupna szynobusów. Wyprodukują je zakłady PESA w Bydgoszczy.
Pierwszy pojazd trafi do Opola pod koniec tego roku, dwa następne dostarczone zostaną do końca przyszłego, a ostatnie przyjadą w 2010 roku.
Dotychczas urząd dysponował czterema mniejszymi szynobusami (każdy na 70 miejsc). Często się jednak się psuły, co wywracało do góry nogami ich rozkład jazdy.
- Te nowe mają być mniej awaryjne - zapewnia Kasiura. - Mając flotę dziewięciu szynobusów, będziemy mogli wrócić do pomysłu zorganizowania przetargu na obsługę linii niezelektryfikowanych.
Nowe pojazdy kosztują 42 miliony złotych. 7,5 miliona euro (ok. 24 mln zł) pochodzi z dotacji unijnych, resztę zapłaci samorząd województwa.
Pod lupą
PKP i Urząd Marszałkowski w Opolu negocjują już kształt przyszłorocznego rozkładu jazdy na Opolszczyźnie. Kolej domaga się od urzędu 40 milionów złotych dotacji do przewozów regionalnych. Według UM to zdecydowanie za dużo. W tym roku dotacja dla PKP wyniosła 25 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?