Drogę wybuduje konsorcjum dwóch firm - Przedsiębiorstwa Robót Drogowych i Mostowych w Kędzierzynie-Koźlu oraz Bilfinger Berger Polska z Warszawy.
Realizowana obwodnica przebiega południowym obrzeżem miasta włączając się w istniejącą drogę wojewódzką nr 418 (ul. Głubczycka), poprzez most na rzece Odrze do skrzyżowania z ul. Wyspiańskiego. Długość obwodnicy wyniesie blisko 3,5 kilometra, a koszt jej wybudowania wyniesie ponad 120 milionów złotych.
Roboty powinny ruszyć jeszcze w sierpniu, a droga ma być gotowa za dwa lata.
Obwodnicę zaprojektowano jako jednojezdniową o szerokości 7 metrów.
Obwodnica południowa Kędzierzyna-Koźla pozwoli wyprowadzić poza dzielnice Koźla ruch tranzytowy z zakładów chemicznych znajdujących się na terenie miasta. Droga usprawni komunikację między dzielnicami Kędzierzyna-Koźla i rozładuje tworzące się korki.
Jeszcze w tym roku zostanie ogłoszony przetarg na końcowy odcinek południowej obwodnicy od ulicy Głubczyckiej do drogi krajowej nr 45.
Południowy odcinek, to tylko część całej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Na lata 2011-13 zaplanowano budowę jej północnej, 12-kilometrowej części. Będzie ona realizowana wraz z obwodnicą Ujazdu. Całkowity koszt obwodnicy Kędzierzyna-Koźla (południowa i północna część), to około 400 milionów złotych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?