Koniec przebudowy węzła PKP w Brzegu. Pociągi mają jeździć szybciej

fot. Tomasz Dragan
- Świetnie, że przebudowano dworzec w Brzeg. Przy schodach prowadzących na perony są windy dla niepełnosprawnych, a pasażerowie mają na peronach nowy dach nad głową - oceniają Waldemar Matkowski i Robert Wyszyński.
- Świetnie, że przebudowano dworzec w Brzeg. Przy schodach prowadzących na perony są windy dla niepełnosprawnych, a pasażerowie mają na peronach nowy dach nad głową - oceniają Waldemar Matkowski i Robert Wyszyński. fot. Tomasz Dragan
Nawet o kwadrans szybciej pociągi pośpieszne i ekspresy mają pokonywać trasę z Opola przez Brzeg do Wrocławia.

Wszystko dzięki skończonej przebudowie stacji kolejowej w Brzegu. Natomiast na całej trasie od Opola aż do granicy z Niemcami pociągi mogą również rozwijać prędkość do 160 km na godzinę.

- Świetnie, że przebudowano dworzec w Brzeg. Przy schodach prowadzących na perony są windy dla niepełnosprawnych, a pasażerowie mają na peronach nowy dach nad głową - oceniają Waldemar Matkowski i Robert Wyszyński.
- Przebudowa stacji w Brzegu była ostatnim elementem trasy Opole-Wrocław. O tyle ważnym, że to węzeł przeładunkowy i manewrowy dla pociągów - mówi Paweł Dziwisz, członek zarządu Polskich Linii Kolejowych. - Teraz kolejnym etapem jest przebudowa trasy Opole-Katowice. Ma być realizowana z pieniędzy budżetu państwa. Chcemy zakończyć ją do 2014 roku. W przyszłości pociągi z prędkością 160 km na godzinę mają jeździć od zachodniej do wschodniej granicy.
Efektem przebudowy są też ekrany wygłuszające jakie stoją przy torach.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska