Jaka średnicówka?
Arkadiusz Wiśniewski, wiceprezydent Opola: - Tak naprawdę powinniśmy budować drogi w każdej z wskazanych lokalizacji. Prawda jest jednak taka, że ze względu na koszty nie możemy sobie na to pozwolić. Opracowanie, które wykona dla nas EKKOM, powinno odpowiedzieć na pytanie, który wariant jest najkorzystniejszy dla na dziś. Tym bardziej, że rzeczywiście zdania na ten temat są mocno podzielone także w urzędzie miasta.
Trasa - o której mówi się już od kilkudziesięciu lat - ma przeciąć Pasiekę, a dzięki budowie kolejnego mostu na Odrze, umożliwić szybkie przedostanie się na Zaodrze.
W ubiegłym roku okazało się jednak, że miasto rozważa także dwie dodatkowe koncepcje drogi.
Pierwsza to tzw. trasa bolkowska, która wykorzystywałaby istniejącą przeprawę na wyspie Bolko. Druga to pomysł budowy fragmentu obwodnicy południowej miasta.
O tym, który wariant będzie realizowany (pieniądze na budowę będą pochodzić ze sprzedaży akcji ECO) miały zdecydować badania natężenia ruchu, a także dodatkowe opracowanie, tzw. model ruchu kołowego Opola.
Tymczasem miasto zleciło właśnie dodatkową ekspertyzę. Opracowanie ma wykonać krakowskie biuro projektowe EKKOM, które otrzyma za to kilkadziesiąt tysięcy złotych.
- Prezydent uznał, że potrzebujemy zewnętrznego spojrzenia na przyjęte przez nas warianty - tłumaczy Agnieszka Maślak, naczelnik wydziału gospodarki komunalnej w urzędzie miasta. - Chodzi o to, aby wybrać tę trasę, której powstanie najbardziej wpłynie na poprawę sytuacji na drogach. Gotową analizę, która będzie bazować na tym co już mamy, powinniśmy dostać najdalej pod koniec lipca.
Gotowa analiza nie oznacza jednak ostatecznej decyzji. Jesienią zaplanowano konsultacje z mieszkańcami i dopiero po nich wybrany będzie najbardziej odpowiedni wariant.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?