Linia kolejowa Krapkowice-Prudnik będzie remontowana

Archiwum
Zakres prac obejmuje m.in. wymianę szyn, rozjazdów, podkładów oraz uzupełnienie nasypów kolejowych.
Zakres prac obejmuje m.in. wymianę szyn, rozjazdów, podkładów oraz uzupełnienie nasypów kolejowych. Archiwum
Kolejowa spółka ogłosiła przetarg, by wyłonić firmę, która podejmie się odbudowy torów. Przewiduje on kompleksową odbudowę linii kolejowej pomiędzy Krapkowicami a Prudnikiem, która została zamknięta w 2005 r.

Zakres prac obejmuje m.in. wymianę szyn, rozjazdów, podkładów oraz uzupełnienie nasypów kolejowych.

- Wyniki przetargu znane będą jeszcze w marcu - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik Polskich Linii Kolejowych. - Planujemy zmodernizować łącznie ok. 35 km linii.

PLK przypomniała sobie o nieczynnym torowisku po interwencji Ministra Obrony Narodowej.

Resort zauważył, że linia ma strategiczne znaczenie dla obronności kraju, bo prowadzi do Centralnej Składnicy Materiałów Wybuchowych pod Krapkowicami. Wojskowi mają w jednostce własną bocznicę, wagony i lokomotywę, ale dziś nie mogą się z niej wydostać, bo tory rozkradli złomiarze.

Na remoncie linii skorzystają okoliczne przedsiębiorstwa np. krapkowicka papiernia, która chce wozić koleją surowce do zakładu. Miłośnicy kolei liczą natomiast na uruchomienie rekreacyjnych przejazdów zabytkową ciuchcią.

Koszt inwestycji szacowany jest na ok. 40 mln zł. Prace mają się rozpocząć od Prudnika i przesuwać w kierunku Krapkowic.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska