Niemiecki na wesoło

Archiwum prywatne
Okładka książki zapowiada,że w środku dzieci spotkają się z sympatycznymi bohaterami i będą się dobrze bawić.
Okładka książki zapowiada,że w środku dzieci spotkają się z sympatycznymi bohaterami i będą się dobrze bawić. Archiwum prywatne
Projekt adresowany jest do nauczycieli przedszkolaków i uczniów klas I-III. Pomaga uczyć się niemieckiego przez zabawę - śpiewanie piosenek i recytację wierszyków i rymowanek.

Głównym elementem proponowanego nauczycielom i uczniom zestawu jest książeczka zawierająca zbiór piosenek i rymowanek, płyta CD, zeszyt ćwiczeń, karty obrazkowe i pacynki - mówi Aleksandra Larysz, autorka projektu "Niemiecki na wesoło".

- Do wszystkich wierszyków i piosenek dołączone są propozycje zabawy, ale możliwości ich interpretacji jest oczywiście znacznie więcej.

Na płycie wierszyki czyta Martin Cichon, a piosenki śpiewa grupa wokalna Młodzieżowego Studium Muzyki Rozrywkowej w Oleśnie. Autorka projektu skorzystała z konsultacji metodycznych Niemieckiego Towarzystwa Oświatowego.

- Zależało mi, aby dzieci bawiły się językiem niemieckim i po niemiecku - dodaje Aleksandra Larysz - posługując się przy tym wszystkimi zmysłami i wykorzystując naturalne predyspozycje. Poprzez śpiew, zabawę, ćwiczenia imitacyjne, obserwację i ruch nauka odbywa się mimowolnie. A przyswojone treści zostają w sposób trwały zapamiętane.

Autorka projektu jest absolwentką Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Opolu. Studiowała filologię angielską na uniwersytecie w Bochum, gdzie mieszkała przez pięć lat. Ma doświadczenie tłumaczki z angielskiego i niemieckiego oraz pracy w opolskich szkołach w charakterze nauczycielki obu tych języków. "Niemiecki na wesoło" będzie poszerzany o kolejne części i nowe materiały dydaktyczne.

- Proponowane wierszyki i piosenki są krótkie, bardzo bliskie tematyką dziecku, rymują się oraz łatwo wpadają w ucho - mówi Agata Makiola, autorka opinii o projekcie i prezes opolskiej sekcji Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego. - Dzięki odpowiednim podkładom muzycznym dzieci uczą się szybko, a następnie nucą lub śpiewają same, co wspomaga utrwalanie poznanego słownictwa.

Elżbieta Fałat-Musiał korzysta z projektu, pracując z dziećmi w opolskim przedszkolu nr 33 "Karolinka". - Pomocy do nauczania niemieckiego w przedszkolu zwyczajnie brakuje - mówi pani Elżbieta. - W tych materiałach piosenki są chwytliwe i dostosowane do możliwości dzieci, a wierszyki mówią o sprawach im bliskich. Do każdej piosenki i rymowanki mamy też zestaw zabaw.

Wreszcie z pomocą kart pracy można utrwalać poznany materiał. Przykładowo, ze starszakami nazwy cyfr i liczb powtarzamy, umieszczając je na tarczy zegara. Dzieci chętnie bawią się pacynkami - Julią i Oskarem - i utożsamiają się z nimi. Uczą się więc tym chętniej.

Więcej szczegółów: www.niemieckinawesolo.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska