- Aż się prosi, by dobudować po jednym pasie ruchu w każdą stronę na ul. Ozimskiej od skrzyżowania z Głogowską i Wiejską do alei Witosa - mówi Kazimierz Nowak, jeden z opolskich taksówkarzy. - To usprawniłoby przejazd z centrum na osiedle Malinka i do Kolonii Gosławickiej oraz wyjazd na Częstochowę.
To prawda, ul. Ozimska od ścisłego centrum do skrzyżowania z Głogowską ma dwa pasy ruchu w każdą stronę. Potem jezdnia zwęża się do jednego. W godzinach szczytu tworzą się tam spore korki.
- A przecież na odcinku od Głogowskiej do Witosa jest mnóstwo miejsca na poszerzenie i nie wiem, dlaczego miasto jeszcze tego nie zrobiło - dodaje Kazimierz Nowak.
Miejski Zarząd Dróg w Opolu mówi, że istnieje koncepcja, która zakłada takie prace.
- Przy okazji chcielibyśmy przebudować skrzyżowanie alei Witosa z Ozimską, Częstochowską i Tysiąclecia, tak by usprawnić tam ruch - mówi Mirosław Pietrucha, zastępca dyrektora MZD w Opolu.
Jak szacują drogowcy, poszerzenie drogi i przebudowa krzyżówki to koszt 4-5 milionów złotych.
- Zobaczymy, jeśli będą takie postulaty, można podjąć temat - mówi wicedyrektor Pietrucha.
Jedynym problemem przy poszerzeniu drogi do czterech pasów jest stacja benzynowa i myjnia znajdujące się obok skrzyżowania z ulicą Wieluńską. Cześć terenu stacji (nie ma tam żadnych budynków, dystrybutorów itp.) znajduje się w pasie, gdzie musiałaby przebiegać jezdnia.
- Ale ten teren przedsiębiorca wynajmuje od miasta, więc nie byłoby kłopotu z jego odzyskaniem - mówi Mirosław Pietrucha.
Kolejna ulica Opola, gdzie aż prosi się o poszerzenie do czterech pasów, to Wrocławska od skrzyżowania z Niemodlińską do świateł na Partyzanckiej.
- Sprawdziliśmy, jezdnię da się poszerzyć na całym odcinku bez problemu - mówi Mirosław Pietrucha. - Problem jest natomiast z mostem na Kanale Ulgi. Trzeba go przebudować, a to koszt kilku milionów złotych. Obecnie pilniejszej przebudowy potrzebuje most na Niemodlińskiej i to na niego najpierw musimy znaleźć fundusze.
Miasto rozważa poszerzenie ul. Oleskiej od dworca wschodniego do skrzyżowania z Chabrów i Okulickiego. Natomiast na skrzyżowaniu Oleskiej z Rataja i Kusocińskiego ma powstać rondo. Wówczas łatwiej będzie włączyć się do ruchu z tych ostatnich ulic.
MZD pracuje również nad tym, by do czterech pasów poszerzyć kolejne odcinki Niemodlińskiej - od skrzyżowania z Domańskiego do skrzyżowania z Prószkowską.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?