Osiem firm stanęło do przetargu na budowę obwodnicy Nysy. Dzisiaj Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła złożone oferty.
- Wśród nich są firmy z Polski oraz polskie przedstawicielstwa firm niemieckich i portugalskich - wyjaśnia Michał Wandrasz z opolskiego oddziału GDDKiA.
Cena, za jaką firmy chcą budować obwodnicę wahają się od ponad 307 do blisko 492 milionów złotych brutto.
Kosztorys inwestorski opiewał natomiast na 426 milionów. W ciągu najbliższych kilku tygodni oferty będą sprawdzane pod względem spełnienia stawianych wymagań, a podpisanie umowy z wykonawcą powinno nastąpić pod koniec czerwca.
Zgodnie z harmonogramem, roboty mają ruszyć na przełomie I i II kwartału 2015 roku, i potrwają do II połowy 2017 roku.
Firma, która wygra, będzie musiała najpierw zaktualizować dokumentację projektową i uzyskać decyzję wojewody zezwalającą na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Dopiero potem drogowcy rozpoczną budowę 16,5-kilometrowej obwodnicy Nysy.
Jak wynika z dokumentacji, 7,4-km odcinek drogi krajowej nr 46 będzie trasą dwujezdniową, natomiast 9,1-km jako ciąg DK nr 41 - drogą jednojezdniową (na odcinku 4 km z dodatkowymi pasami do wyprzedzania).
Prawdziwym wyzwaniem dla wykonawcy będzie budowa mostu nad Nysą Kłodzką o długości 383 metrów ze 100-metrowym przęsłem nurtowym. Powstać mają też dwa wiadukty nad liniami kolejowymi z Nysy w stronę Brzegu i Opola, cztery ronda oraz węzeł drogowy na skrzyżowaniu projektowanej i istniejącej krajówki nr 46 w obrębie tzw. Górki Hanuszowskiej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?