Bez tej inwestycji plany ożywienia szlaku na całym odcinku od Koźla do Szczecina byłyby w praktyce nierealne.
Informację, że pieniądze na ten cel się znajdą, potwierdziła nam m.in. posłanka PO Brygida Kolenda-Łabuś z Parlamentarnego Zespołu Przyjaciół Odry.
O tym, że fundusze na Odrę zostały wykreślone ze strategii rozwoju transportu, nto informowała niecały miesiąc temu. Zamiast potrzebnych 509 mln miało się tam znaleźć zaledwie 95 mln zł.
O zmniejszenie puli wnioskował sam Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej, którego szefowie tłumaczyli, że... nie będą w stanie wydać tych pieniędzy. Argumentowali, iż brakuje im tzw. pozwoleń środowiskowych na prowadzenie inwestycji związanych z przebudową koryta Odry.
Tłumaczenia te oburzyły parlamentarzystów, którzy kwestionowali kompetencje pracowników KZGW i alarmowali, że odkładanie tej inwestycji ostatecznie pogrzebie jakiekolwiek szanse na przywrócenie żeglowności drugiej co do długości polskiej rzeki.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?