Wyższa Szkoła Bankowa w Opolu organizuje ten konkurs razem z Opolską Regionalną Organizacją Turystyczną.
Uczestnicy muszą wymyślić sposób na turystyczne wypromowanie Opolszczyzny. Ze wszystkich zgłoszeń, jakie przyszły, wybrano 50. Ich autorzy wzięli udział w warsztatach z przedsiębiorczości, gdzie dowiedzieli się, jak od pomysłu przejść do konkretnego działania.
Jednym z uczestników konkursu jest Maciej Mordal z liceum w Oleśnie. Chciałby promować Opolszczyznę wykorzystując nasze rzeki.
- Mój pomysł to wycieczki łódką do różnych zakątków województwa. Uczestnicy poznawaliby ciekawe miejsca nie tylko pod kątem zabytków czy natury, ale przede wszystkim poprzez kuchnię regionalną i tradycję. Moja oferta skierowana byłaby do firm, które mogłyby organizować np. wyjazdy integracyjne - mówi.
Inny pomysł dotyczył np. hotelu dla kobiet w ciąży oraz mam, które niedawno urodziły. - Młode mamy oraz te przyszłe szczególnie potrzebują wypoczynku i relaksu. W takim hotelu można byłoby zorganizować zajęcia sportowe dedykowane dla nich, czy zaproponować im specjalną dietę - mówi Zuzanna Tiffert, także z oleskiego LO.
Piotr Mielec, dyrektor Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej był zachwycony pomysłami. - Sporo z nich to naprawdę nowatorskie propozycje. Młodzi ludzie patrzą na region nowym, świeżym okiem. Być może któryś z pomysłów uda się zrealizować - zapowiada.
Do 7 maja uczestnicy mają przygotować prezentacje swoich pomysłów wraz z biznesplanami. Na tej podstawie jury wybierze zwycięzców konkursu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?