Jest szansa na utrzymanie tranzytowego połączeniu czeskiej kolei z Jesenika do Krnowa przez Głuchołazy.
Ruch pociągów, omijających po polskiej stronie Kopę Biskupią, odbywa się ciągle na podstawie konwencji międzynarodowej z 1948 roku. Polskie Ministerstwo Infrastruktury prowadzi intensywne konsultacje ekspertów ze swoim czeskim odpowiednikiem.
Ostatnio zaproponowało, aby w sprawie czeskich pociągów tranzytowych podpisać nową umowę, wzorowaną na umowie zawartej między Polską a Niemcami w 2012 roku. Dzięki niej na zachodniej granicy dobrze funkcjonuje kilka transgranicznych, lokalnych połączeń.
Strona czeska konsultuje takie rozwiązanie. Nowa umowa pozwoli Czechom znacznie obniżyć opłatę za korzystanie z 17-kilometrowego odcinka torów po polskiej stronie. Obecnie płacą za to ok. 400 tys. zł. rocznie.
Czeskie Koleje nie będą też musiały zdobywać polskich homologacji dla swoich lokomotyw. Strona polska nadal nie widzi jednak potrzeby remontu tej linii.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?