Remont mostu na Niemodlińskiej. Nie ma alternatywy dla trasy bolkowskiej?

Anna Grudzka
Anna Grudzka
Od dłuższego czasu przeprawą nie mogą już jeździć samochody o masie powyżej 20 ton, a maksymalna prędkość na tym odcinku wynosi 40 km/h.
Od dłuższego czasu przeprawą nie mogą już jeździć samochody o masie powyżej 20 ton, a maksymalna prędkość na tym odcinku wynosi 40 km/h. Sławomir MIelnik / Archiwum
Ratusz ogłosił dziś, że trwają nad projektem nowego mostu na ulicy Niemodlińskiej. Objazd, który na czas przebudowy zaproponują drogowcy, budzi sprzeciw ekologów.

Miejski Zarząd Dróg już zlecił przygotowanie potrzebnej dokumentacji technicznej. Zakłada ona nie tylko budowę nowego mostu, ale także zastępczej przeprawy przez Odrę i kładki dla pieszych i rowerzystów na ulicy Niemodlińskiej.

- Projektowanie powinno zakończyć się jeszcze w tym roku. Liczymy, że w marcu 2015 będziemy mieć pozwolenie na budowę, a w czerwcu rozstrzygniemy przetarg na wykonawcę mostu zastępczego - mówi Piotr Rybczyński, wicedyrektor Miejskiego zarządu Dróg w Opolu.

Drogowcy oceniają, że budowa właściwej przeprawy na Niemodlińskiej może ruszyć 18 miesięcy później, czyli w 2017 roku. Wszystko miałaby wykonywać jedna firma. Koszt inwestycji to kilkadziesiąt milionów złotych.

- To ostatni dzwonek. Z mostu odpadają kolejne warstwy cementu, korodują płyty i zbrojenia - stwierdził Ryszard Zembaczyński, prezydent Opola. - Most na konstrukcję kablobetonową i uszkodzeń pozornie nie widać, ale gdy latem 2012 roku przeprowadzano fragment remontu chodnika, okazało się, że płyty chodnikowe nie mają się na czym opierać.

Od dłuższego czasu przeprawą nie mogą już jeździć samochody o masie powyżej 20 ton, a maksymalna prędkość na tym odcinku wynosi 40 km/h.
- Most jest badany dwa, trzy razy w roku. Możliwe, że jeśli stan przeprawy jeszcze się pogorszy będziemy musieli te ograniczenia zaostrzyć - podkreśla Piotr Rybczyński, dyrektor MZD.

Pozostaje pytanie, gdzie umiejscowić most zastępczy.

Najprawdopodobniej zostanie on zbudowany na wysokości ul. Marka z Jemielnicy, przy kąpielisku Bolko, ale oprotestowali to ekolodzy.

- Ta opcja jeszcze nie jest przesądzona, ale dam 100 tysięcy złotych osobie, która wymyśli lepsze rozwiązanie - mówi prezydent. Jak wynika z raportu, który mają drogowcy, bez trasy alternatywnej w godzinach szczytu mosty na Spychalskiego i Wrocławskiej będą nieprzejezdne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska