Opolszczyzna przeżywa najazd turystów z kraju i zagranicy.

Redakcja
Kolejną inwestycją JuraParku był Park Nauki i Ewolucji w Krasiejowie. Efekt - 20 procent więcej zwiedzających JuraPark, coraz więcej gości przyjeżdża też na dłużej niż jeden dzień.
Kolejną inwestycją JuraParku był Park Nauki i Ewolucji w Krasiejowie. Efekt - 20 procent więcej zwiedzających JuraPark, coraz więcej gości przyjeżdża też na dłużej niż jeden dzień. Paweł Stauffer
Niektóre nasze atrakcje odwiedziło trzy razy więcej osób niż rok wcześniej.

Tak jest w średniowiecznym grodzie w Byczynie-Biskupicach.

- Tego lata przeżyliśmy prawdziwy najazd turystów - mówi kasztelan grodu, Andrzej Kościuk. Dodaje, że on i jego pracownicy gubią się w rachowaniu zwiedzających. - Tym bardziej że nie biletujemy wejść. Szacujemy natomiast, że grup zorganizowanych było o niemal 300 procent więcej niż rok temu. Samych kolonistów mieliśmy 400. Oprócz tego codziennie przewijały się przez gród setki indywidualnych zwiedzających.

Najazd na gród nie zakończył się wraz z wakacjami. Teraz trwa sezon na tzw. żywe lekcje historii, które są bardzo popularne wśród szkół nie tylko z województwa opolskiego, ale i śląskiego, dolnośląskiego czy z Wielkopolski.

Na taką lekcję trzeba się zapisywać z rocznym wyprzedzeniem.

- A nawet z półtorarocznym, jeśli przyjazd grupy zorganizowanej ma być połączony z noclegiem - dodaje kasztelan Kościuk.

Przeczytaj też: Opolskie atrakcje turystyczne mają już swoją markę

Prowadzący gród mają nadzieję, że ten czas oczekiwania zmniejszy się znacznie wraz z oddaniem do użytku drugiego grodu. Ale jego budowa jeszcze się nie rozpoczęła.

- Projektanci mieli bardzo poważne opóźnienie - tłumaczy kasztelan. - Na szczęście właśnie odbieramy projekt, więc sama budowa powinna się skończyć do listopada, grudnia tego roku.

Powodów do narzekania nie mają też inni.

Wszystko wskazuje na to, że inwestycje w lokalną turystykę są opłacalne.

W połowie lipca na przykład otworzono Park Miniatur Sakralnych w Olszowej (gmina Ujazd). Nie wszyscy rokowali mu powodzenie, a jednak odniósł on sukces.

- Do wczoraj odnotowaliśmy około 20 tysięcy zwiedzających - mówi Joanna Bochen. - Pracownicy pytają zwiedzających, skąd są i jak dowiedzieli się o istnieniu parku. Okazuje się, że mieliśmy gości nawet z Brazylii! Nasz park był pokazywany w telewizji, co robiło nam reklamę. Ludzie czerpią wiedzę o nas także na zasadzie informacji podawanej z ust do ust.

Na szeroką kampanię reklamową oraz kolejne inwestycje zdecydował się też JuraPark z Krasiejowa.

- Efekt jest. Na koniec września mamy o około 20 procent zwiedzających więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku - mówi Anna Kokot z JuraParku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska