WSZiA w Opolu. Można rozbudzić uśpiony potencjał swojego ucznia

Archiwum uczelni
- Neurony to ostatnio bardzo modny wśród pedagogów temat – mówi Sławomir Śliwa (z lewej), prodziekan Wydziału Pedagogicznego WSZiA w Opolu, który nadzoruje studia podyplomowe. Obok niego Ireneusz Podolak z RCRE.
- Neurony to ostatnio bardzo modny wśród pedagogów temat – mówi Sławomir Śliwa (z lewej), prodziekan Wydziału Pedagogicznego WSZiA w Opolu, który nadzoruje studia podyplomowe. Obok niego Ireneusz Podolak z RCRE. Archiwum uczelni
Na uczelni rusza podyplomówka pn. "Neurodydaktyka w szkole XXI wieku". Studia oparte są na innowacyjnym programie nauczania.

To bezpłatne, skierowane do pedagogów różnego szczebla szkół studia organizowane przez Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji oraz Wyższą Szkołę Zarządzania i Administracji w Opolu.

- Celem studiów jest podniesienie kwalifikacji pedagogów w zakresie wykorzystania elementów neuropedagogiki w procesie nauczania - wyjaśnia Ireneusz Podolak z RCRE, kierownik projektu. - Zależy nam na wytyczaniu kierunków koniecznych zmian w systemach edukacji. Neurodydaktyka wydaje się przyszłościowym i trafionym rozwiązaniem - dodaje.

- Neurony to ostatnio bardzo modny wśród pedagogów temat - mówi Sławomir Śliwa, prodziekan Wydziału Pedagogicznego WSZiA w Opolu, który nadzoruje studia podyplomowe pod kątem merytorycznym i organizacyjnym. - Najnowsze badania pokazują, że tworzenie właściwego środowiska wychowawczego decyduje o tym, czym będą zajmować się nasze dzieci.
- Aktywność uczniów znajduje odzwierciedlenie w strukturze sieci neuronalnej. Dlatego w ramach studiów podyplomowych będziemy uczyć pedagogów tego, jak projektować i prowadzić zajęcia, aby były one najlepszym sposobem rozwijania mózgu i wykorzystania potencjału ucznia - dodaje.

Studenci w toku zajęć dowiedzą się, jak pracuje mózg, jak najlepiej wykorzystać możliwości poznawcze dziecka, co robić żeby pobudzać uczniów do myślenia, jak dobrać styl nauczania do stylu uczenia oraz, jak postępować, aby uczeń uwierzył we własne możliwości i nie tracił motywacji do pracy.

- Studia oparte są na innowacyjnym programie nauczania, zaś zajęcia prowadzone przez fachowców doświadczonych w neurodydaktyce - mówi Sławomir Śliwa z opolskiej WSZiA. - Zależy nam, aby studenci na własnej skórze poznali metody nauczania, które w przyszłości będą wykorzystywać w swojej nauczycielskiej pracy - opowiada.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska