WSZiA. Pracują nad programem nauczania do edukacji wczesnoszkolnej

Katarzyna Błońska
W lepszym przyswajaniu wiedzy mają dzieciom pomóc zabawne postacie Leniwka i Aktywka. – To maskotki wymyślone przez dzieci – wyjaśnia Krystyna Dąbek, która w projekcie jest jednym z ekspertów, opracowującym scenariusze zajęć.
W lepszym przyswajaniu wiedzy mają dzieciom pomóc zabawne postacie Leniwka i Aktywka. – To maskotki wymyślone przez dzieci – wyjaśnia Krystyna Dąbek, która w projekcie jest jednym z ekspertów, opracowującym scenariusze zajęć. Katarzyna Błońska
Pedagodzy z Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu pracują nad innowacyjnym programem nauczania do edukacji wczesnoszkolnej.

Dzięki temu powstanie obszerny materiał metodyczny uzupełniony licznymi scenariuszami lekcji, gotowymi narzędziami i pomocami naukowymi.

Ma on stanowić wsparcie merytoryczne dla nauczycieli w zakresie pobudzania aktywności uczniów, poszerzania ich wiedzy i rozwijania nowych umiejętności.

- W projekcie biorą udział doświadczeni dydaktycy i metodycy edukacji wczesnoszkolnej, a także nauczyciele klas I-III, z którymi konsultowany będzie ostateczny pomysł na program - opowiada prodziekan Wydziału Pedagogicznego WSZiA Sławomir Śliwa, koordynujący prace ekspertów.

Program ma przede wszystkim kształtować umiejętności myślenia naukowego i posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi.

- To będzie materiał bazujący na koncepcji uczenia się przez działanie - opowiada Krystyna Dąbek, która w projekcie jest jednym z ekspertów opracowującym scenariusze zajęć. - Ideą naszej pracy jest stworzenie programu nauczania, który będzie zakładał aktywny udział ucznia w zdobywaniu wiedzy i nabywaniu umiejętności. Sięgamy do takich metod nauczania jak projekt pedagogiczny, prowadzenie doświadczeń i eksperymentów, stosowanie interaktywnych narzędzi edukacyjnych. Poza tym dzieci będą się uczyć kreatywnej pracy zespołowej - wyjaśnia.

W lepszym przyswajaniu wiedzy mają dzieciom pomóc zabawne postacie Leniwka i Aktywka. - To maskotki wymyślone przez dzieci - wyjaśnia Krystyna Dąbek. - Każda z nich reprezentuje inny rodzaj aktywności i inne cechy charakteru. Obie postacie są bardzo twórcze i ciekawe świata. Maskotki wprowadzają dzieci w świat liter, liczb, uczą odpowiednich zachowań - mówi.

Eksperci przygotowali już pakiety doświadczeń i obserwacji edukacyjnych. Z ich pomocą dzieci będą mogły samodzielnie badać właściwości wody i zjawiska atmosferyczne, uprawiać rośliny i hodować owady.

W następnej kolejności powstanie interaktywna gra dla dzieci w różnym wieku, której zadaniem będzie rozwijanie kreatywności, umiejętności posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi i postaw przedsiębiorczych.

Zadanie realizowane jest w ramach unijnego projektu "Uczenie się przez działanie. Innowacyjny program nauczania - Poznać i zrozumieć świat - do edukacji wczesnoszkolnej".

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska