Na przejazdach kolejowych ma być bezpieczniej

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Przejazd w Suchym Borze po remoncie.
Przejazd w Suchym Borze po remoncie. Archiwum
Opolskie przejazdy drogowo-kolejowe wyposażane są w monitoring, będą też miały urządzenia ostrzegające maszynistów o awarii rogatek.

- Pociągi jeżdżą coraz szybciej, dlatego potrzebne są dodatkowe zabezpieczenia tych miejsc - mówi Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Na Opolszczyźnie modernizację przejdzie 11 przejazdów kolejowo-drogowych. Sześć na wyremontowanej właśnie linii Opole - Fosowskie, trzy na wciąż modernizowanej linii pomiędzy Oleśnicą a Kluczborkiem, dwa kolejne na pozostałych liniach.

Wyeksploatowane urządzenia zostaną zastąpione nowoczesną sygnalizacją świetlną i dźwiękową lub rogatkami zamykanymi automatycznie przez nadjeżdżający pociąg. Prace w naszym regionie już ruszyły.

Przejazdy są także wyposażane w urządzenia do monitoringu, które 24 godziny na dobę rejestrują to, co dzieje się na przejeździe.

Gdyby doszło do wypadku, śledczy ustalający jego przyczyny będą mieli ułatwione zadanie. Na najruchliwszych przejazdach montowana jest też dodatkowa sygnalizacja dla maszynistów.

- Będą informowani o stanie urządzeń, a w przypadku ich uszkodzenia, dostaną sygnał, że muszą zwolnić w tym miejscu do 20 km/h i zachować szczególną ostrożność - mówi Mirosław Siemieniec.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska