Skrót ekspertyzy pojawił się na stronie internetowej miasta.
- Sprawa budzi duże zainteresowanie, pojawia się sporo pytań. Chcieliśmy, aby opolanie mieli dostęp do pełnej informacji - tłumaczy ten ruch Mirosław Pietrucha, zastępca prezydenta Opola ds. komunikacji.
Autor ekspertyzy Józef Rabiega uważa, że most należy poddać remontowi kapitalnemu lub przebudowie w trybie pilnym.
"Ze względu na bardzo obszerny zakres remontu, a także głównie z powodu dalej pozostających wątpliwości co do stanu cięgien sprężających i złego stanu technicznego betonu, uznaje się podejmowanie remontu za zabieg nieefektywny a przy tym drogi" - pisze autor dokumentu.
Z powodu złego stanu technicznego obiektu dopuszcza się go do dalszej eksploatacji na okres sześciu miesięcy, ale pod pewnymi warunkami:
Należy zmniejszyć obciążenie na moście. Trzeba wydzielić dwa środkowe pasy tylko dla ruchu autobusów w obu kierunkach, konieczne jest ograniczenie dopuszczalnej masy pojazdów, poruszających po dwóch skrajnych pasach do 3,5 ton.
W projekcie zastępczej organizacji ruchu należy przewidzieć elementy zabezpieczające przed możliwością wjazdu ciężarówek np. bramki
Należy wyłączyć z ruchu pieszego jeden chodnik. Dodatkowo trzeba zabezpieczyć oba chodniki przed kolizyjnym wjazdem na nie pojazdów poprzez trwałe zamontowanie barier drogowych.
W terminie późniejszym należy zdemontować balustradę i żelbetowe gzymsy belki podchodnikowej.
Ekspert zalecił też, aby po upływie sześciu miesięcy wykonać ponowną ocenę stanu technicznego obiektu.
- I tak się stanie, poza tym na most już nie mogą wjeżdżać pojazdy ważące więcej niż 3,5 tony (zakaz nie obejmuje autobusów - red.) - przypomina Mirosław Pietrucha.
Całą treść opinii technicznej można znaleźć na stronie Miejskiego Zarządu Dróg
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?