- Wszystko idzie zgodnie z planem, terminy są zachowane. W kwietniu powinny się rozpocząć pierwsze prace budowlane - wyjaśnia Michał Wandrasz z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wojewoda opolski wydał właśnie obwieszczenie w kwestii "wszczęcia postępowania w sprawie wydania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej".
- To jeden z najważniejszych dokumentów, bez którego nie możemy ruszyć z pracami - mówi Michał Wandrasz. - Prawdopodobnie zostanie wydany pod koniec marca.
Wykonawca obwodnicy Nysy - konsorcjum firm Mota Engil z Krakowa i Himmel&Papesch z Opola - zakończył już prace nad dokumentacją budowlaną. Niestety, projekt został okrojony, w stosunku do pierwotnych założeń. By zaoszczędzić, zrezygnowano z budowy trasy dwujezdniowej z dwoma pasami ruchu w każdą stronę na rzecz jednojezdniowej z dodatkowym pasem do wyprzedzania. Zrezygnowano również z budowy jednego bezkolizyjnego węzła drogowego na rzecz ronda. Nie będzie też wcześniej planowanych miejsc parkingowych.
Obwodnica Nysy w ciągu dróg krajowych nr 46 i 41 będzie długa na 16,5 kilometra. Prawdziwe wyzwanie dla wykonawcy stanowi budowa mostu nad Nysą Kłodzką o długości 383 metrów, ze 100-metrowym przęsłem. Robotnicy wybudują też kilka rond i wiadukt nad linią kolejową.
- Kwota, jaką konsorcjum zaproponowało w przetargu, to 307 mln złotych. Cena kosztorysowa wynosiła natomiast 420 milionów - informuje Michał Wandrasz.
Zakończenie robót planowane jest na drugą połowę 2017 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?