Agata Stelmaszyk, nauczycielka przedszkolaków z 29 mówi, że dzieci bardzo lubią matematykę, ale pod warunkiem, ze uczą się na konkretach.
Drugie miejsce zajął zespół z PP nr 42 (Leon Kowalik, Franciszek Sośniak i Szymon Markiewicz, których uczy Barbara Mindewicz-Seń), a trzecie zespół z PP nr 16 (Dominik Kmak, Adam Seroczyński i Franciszek Niebylski, a ich nauczycielką jest Zuzanna Grzeczna).
Zwycięzcy otrzymali puchary i dyplomy.
Marcin Opioła, Hania Kasprzyk i Mateusz Olender reprezentowali podczas olimpiady przedszkole nr 43. - Zadania są łatwe - mówili. - Tutaj trzeba było wstawić znaki równości, mniejszości lub większości - pokazywali kartkę.
Bogusława Skóra, nauczycielka z PP nr 43 mówi, że dzieci z ogromną chęcią uczą się matematyki.
I Opolską Olimpiadę Matematyczną Przedszkolaków zorganizowali Publiczne Przedszkole nr 3 i Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Opolu w Centrum Edukacji Przyrodniczej na Pasiece.
Do rywalizacji stanęły trzyosobowe zespoły przedszkolaków z 19 placówek w mieście. - Zdania zostały przygotowane w oparciu o podstawę programową nauczania przedszkolnego. Chcieliśmy przez zabawę zachęcić dzieci do uczenia się matematyki - mówi Jolanta
Gajos-Babiak, dyrektor przedszkola nr 3.
Irena Koszyk, naczelnik Wydziału Oświaty UM w Opolu była pod wrażeniem wiedzy maluchów.
- Chłopczyk w pierwszej ławce to prawdziwy talent matematyczny. Taka olimpiada to doskonałe miejsce do wyławiania takich talentów i ukierunkowania uzdolnionych dzieci. Z badań wynika, że większość 4-latków ma zdolności logicznego myślenia, a u 15-latków jest z tym już bardzo słabo. Musimy to zmienić zachęcając dzieci do nauki przez zabawę - mówiła Irena Koszyk.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?