86 kilometrów nowych torów, 62 nowe rozjazdy, 36 odnowionych przejazdów oraz 12 odnowionych peronów - to liczby opisujące trwającą od ubiegłego roku rewitalizację linii kolejowej między Kluczborkiem a Ostrzeszowem.
Aktualnie trwa budowa peronów. - Prace toczą się na odcinku z Kluczborka do Krzywizny, gdzie kolejarze wymieniają tor - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. - W Krzywiźnie, Kluczborku, Byczynie i Kostowie wymieniane są rozjazdy kolejowe.
To ważne elementy linii, które pozwalają na przejazd pociągu z jednego toru na drugi i wpływają na bezpieczną jazdę. Nowe tory pozwolą rozpędzić się do 120 km/h. Dzięki nim składy pojadą też ciszej.
Oprócz remontu torów odnowione zostaną także perony na 9 stacjach. Nowe perony z wiatami i elementami małej architektury zostaną zrobione na stacjach w Kluczborku, Krzywiźnie, Byczynie, Kostowie, Łęce Opatowskiej, Słupi, Kępnie, Domaninie oraz Ostrzeszowie.
- Zostaną podwyższone, co zdecydowanie ułatwi wsiadanie do pociągów - mówi Mirosław Siemieniec. - Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Na peronach będą pochylnie, poręcze i wypukłe pasy bezpieczeństwa.
Rewitalizacja 60-kilometrowej linii kolejowej nr 272 potrwa do końca sierpnia. Prace trwają także na odcinkach z Kalet do Kluczborka, Kalet do Strzebinia, pomiędzy Bytomiem Północ a Tarnowskimi Górami oraz między Ostrzeszowem i Ostrowem Wielkopolskim.
Dzięki temu będą lepsze warunki podróży na całej drodze między Katowicami a Poznaniem.
- Dla podróżnych oznacza to skrócenie przejazdu z Katowic do Poznania o 1,5 godziny - dodaje Mirosław Siemieniec.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?