- Kilka zadań wymagało czytania map historycznych, a ja tego nie lubię. Nie wiem czy dobrze zaznaczyłam Babilon - powiedziała Ania Kownacka, gimnazjalistka z Opola.
60 minut mieli gimnazjaliści na rozwiązanie 25 zadań zamkniętych z historii i wiedzy o społeczeństwie. Musieli m.in. uporządkować wskazać najstarszą i najmłodszą z podanych budowli (Coloseum, Partenon, Hagia Sophia i piramidy w Gizie), uporządkować chronologicznie cztery religie świata, przypisać opisany model stosunków społecznych (wasal-senior) do epoki historycznej. Kilka zadań wymagało czytania map historycznych - m.in. z czasów Mieszka I i Bolesława Chrobrego, rozbiorów Polski oraz Królestwa Polskiego.
W zadaniach z WOS było m.in. pytanie o to, kto uchwala w Polsce ustawy (na podstawie artykułu z konstytucji). Na podstawie opisanych sytuacji trzeba było wskazać jakie prawa i wolności zostały złamane, a także rozpoznać jedną z instytucji unijnych w oparciu o jej skład polityczny.
Po przerwie gimnazjaliści przystąpili do trwającego 90 minut egzaminu z języka polskiego. Tam największym zaskoczeniem była konieczność napisania opowiadania.
- Temat był prosty: trzeba było napisać, że ktoś podczas podróży zyskał sławę - ale zaskoczyła nas forma. Trzy lata ćwiczyliśmy pisanie rozprawki, a tymczasem trzeba było stworzyć opowiadanie - mówi Karolina z gimnazjum nr 9.
We wtorek gimnazjaliści będą rozwiązywać zadania z matematyki oraz przedmiotów przyrodniczych. W czwartek sprawdzą swe umiejętności z języka obcego.
Na wyniki będą musieli poczekać do 19 czerwca.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?