Na opolskich drogach brakuje znaków drogowych i przejść dla pieszych

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Policjanci zalecają m.in. budowę lewoskrętu na drodze krajowej nr 46 przy zjeździe na Malerzowice. Na tym skrzyżowaniu często dochodzi do groźnych wypadków.
Policjanci zalecają m.in. budowę lewoskrętu na drodze krajowej nr 46 przy zjeździe na Malerzowice. Na tym skrzyżowaniu często dochodzi do groźnych wypadków. mario
Te wszystkie niedostatki wypunktowała opolska policja i stworzyła listę kilkuset sugestii i zaleceń.

Fakty

Fakty

Ważne
Przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad po sugestiach policji zgodzili się także na wycinkę starych przydrożnych drzew, które znajdują się na trasie miedzy Strzelcami Opolskimi a Suchą. Część z nich zagraża bezpieczeństwu ruchu. Michał Wandrasz zastrzega jednak, że choć GDDKiA uważa, że drzewa powinny zniknąć, to ostateczny głos w tej sprawie ma jeszcze gmina i Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Teraz i tak jest to niemożliwe, ze względu na okres lęgowy ptaków. Lada dzień zarządca drogi przytnie tylko konary drzew.

Za kilka dni ruszy też zmiana oznakowania na autostradzie. Węzeł Nogowczyce będzie nazywał się Strzelce Opolskie, Olszowa - Kędzierzyn-Koźle, Gogolin - Krapkowice, Dąbrówka - Opole Południe, Prądy - Opole Zachód, Przylesie - Brzeg.

- Czasami nie wiem, czy się śmiać czy płakać, jak widzę znaki przy drogach - mówi Cezary Matejczak, kierowca z Opola. - Najwięcej jest bezsensownych ograniczeń prędkości, w miejscach, w których nie ma żadnego zagrożenia.

Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu razem z komendami rejonowymi oraz zarządcami opolskich dróg zakończył właśnie przegląd oznakowania opolskich tras.

- To nasz autorski program, który ma poprawić bezpieczeństwo kierowców, rowerzystów i pieszych - mówi młodszy inspektor Dariusz Bernacki, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu.

Jakie są wnioski z raportu? Na przykład na terenie powiatu głubczyckiego brakuje 50 znaków informujących o przejściach dla pieszych, 24 znaków informujących o drodze z pierwszeństwem przejazdu i aż 10 ostrzegających, że kierowcy zbliżają się do skrzyżowania, na którym muszą ustąpić pierwszeństwa przejazdu. W innych powiatach jest nie lepiej. Na kluczborskich drogach policjanci zalecili wymianę czterech znaków "Ustąp pierwszeństwa" na znaki "Stop" wraz z wymalowanymi liniami do bezwzględnego zatrzymania się. Z kolei na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 46 z drogą powiatową na Malerzowice policjanci zalecają budowę lewoskrętu (na głównej). To jedno z najniebezpieczniejszych skrzyżowań na tej drodze. Nie dalej jak 10 marca w zderzeniu audi i volkswagena zginęła jedna osoba, a trzy zostały ranne.
Według policjantów zmian w oznakowaniu wymaga również węzeł na skrzyżowaniu ulicy Budowlanych i opolskiej obwodnicy (Powstańców Warszawskich).

- Na rondach brakuje drogowskazów strzałkowych pokazujących, w którym miejscu zjechać na Namysłów, Wrocław czy Bytom - wylicza Dariusz Bernacki.

Z kolei w Brzegu na ul. 1 Maja policjanci zalecili przygotowanie przejścia dla pieszych.

- Zamierzamy teraz kłaść większy nacisk na przestrzeganie bezpieczeństwa pieszych na drogach - mówi Dariusz Bernacki. - Wnioskujemy o doświetlanie zebr, częściej będziemy też je patrolować i sprawdzać, jak kierowcy się tam zachowują.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska