Będzie ruch wahadłowy na moście w Opolu [FILM Z DRONA]

Artur  Janowski
Artur Janowski
Nadzór budowlany chce jeszcze bardziej ograniczyć ruch na przeprawie nad kanałem Ulgi. Jazda ma się odbywać wahadłowo, a miejskie autobusy pojadą z prędkością 20 km na godzinę.

Wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego w ubiegłym tygodniu przedłużył możliwość użytkowania mostu do końca czerwca, ale jednocześnie zapowiedział, że czekają nas kolejne ograniczenia.

Inspektor ma już pełną ekspertyzę stanu technicznego przeprawy, którą wykonał Instytut Badawczy Dróg i Mostów z Warszawy.

- Most może być nadal użytkowany, jednak pod pewnymi warunkami. To nie moje zalecenia, tylko ekspertów, którzy badali przeprawę - podkreśla Krystian Walkowiak, wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego.

Autorzy analizy zalecają, by wyłączyć z użytkowania jedyny chodnik, którym poruszają się piesi i rowerzyści (drugi jest już zamknięty).

Dodatkowo chcą, by ruch pojazdów na moście odbywał się wahadłowo, a autobusy jeździły z maksymalną prędkością 20 km na godzinę.

Ekspertyza IDiM nakazuje również przeprowadzenie kolejnej oceny stanu technicznego jesienią i jeszcze jednej w I kwartale 2016 roku. Dopiero potem będzie można określić czas dalszego funkcjonowania mostu.

Nie ma więc szans, by nadzór - o co wnioskowali miejscy drogowcy - dopuścił użytkowanie mostu aż do czerwca 2016 roku. W ekspertyzie nie jest wprost napisane, czy ruch wahadłowy musi dotyczyć także samochodów osobowych.

- W środę spotykam się z przedstawicielem Miejskiego Zarządu Dróg i wierzę, że wszystkie niejasne kwestie wyjaśnimy - mówi Walkowiak.

Inspektor nie ukrywa jednak, że jeśli MZD nie zgodzi na postulowane ograniczenia, przeprawa zostanie zamknięta. Dlatego drogowcy nie mają wielkiego wyboru.

- Wiemy już, że jednocześnie na moście nie będzie mogło się znaleźć więcej autobusów. Dopuszczalny jest tylko jeden. I to się da zrobić - zapewnia Tomasz Zawadzki z Urzędu Miasta Opola. - Ograniczenie prędkości to strata zaledwie kilku sekund, żadna strata wobec perspektywy zamknięcia mostu i jazdy długimi objazdami.

Formalnie MZD nie zna jeszcze propozycji nadzoru, ale nieoficjalnie słyszymy, że i tak je przyjmie, nie ma innego wyjścia. Kwestią do dyskusji jest tylko harmonogram zmian. Przypomnijmy, że mostem nie mogą już jeździć ciężarówki. Budowa nowej przeprawy ma ruszyć na początku 2016 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska