Inkubacja na Uniwersytecie Opolskim szyta na miarę żaka

Anna Grudzka
Anna Grudzka
- Taka ankieta to bardzo dobry pomysł. No i jej wypełnienie zajmuje tylko kilka minut - mówi Dominika Dorębska, studentka Uniwersytetu Opolskiego, która już wzięła udział w badaniu.
- Taka ankieta to bardzo dobry pomysł. No i jej wypełnienie zajmuje tylko kilka minut - mówi Dominika Dorębska, studentka Uniwersytetu Opolskiego, która już wzięła udział w badaniu. Fot. Sławomir Mielnik
Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości zaprasza do wypełniania ankiety on-line. Dzięki temu chce poznać potrzeby przyszłych przedsiębiorców, by lepiej ich wspierać w biznesie.

Przedsiębiorczość akademicka w inkubatorze przedsiębiorczości UO rozwija się w naszym odczuciu w zbyt wolnym tempie. Dlatego zadaliśmy sobie pytanie: jak w sposób szerszy i z całościową ofertą trafiać do studentów? - mówi Joanna Kostuś, dyrektor AIP UO.

- Wstępna analiza wykazała, że studenci śladowo znają naszą ofertę. Tym samym tracą wymierną korzyści w postaci profesjonalnego wsparcia doradczego i zwiększają ryzyko niepowodzenia własnego biznesu. Stąd pomysł rozpoczęcia kampanii, która ma nam pomóc w bezpośrednim dotarciu do studenta. Chcemy, aby każdy student naszej uczelni wiedział, gdzie może uzyskać profesjonalne wsparcie. Chcemy to zrobić, m.in. pokazując jako „dobre praktyki” innowacyjne firmy studentów działające na terenie naszego inkubatora - dodaje. Kampania jest jednym z elementów innowacyjnej strategii działania AIP UO, zatwierdzonej ostatnio przez radę nadzorującą. Elementem tej kampanii jest przygotowana przez pracowników Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości ankiety pod hasłem „AIP szyte na twoją miarę”. Jej wyniki posłużą do tego, by szczegółowo zdiagnozować potrzeby studentów i absolwentów UO oraz opracować rekomendacje skutecznych działań.

- W naszej strategii mamy określone cele, działania i zadania. Jednak od profesjonalnie zdiagnozowanych potrzeb naszych studentów i absolwentów będą zależeć nadane im priorytety - mówi Joanna Kostuś.

Zadbaliśmy o to, aby ankieta była prosta, funkcjonalna i powszechnie dostępna. Dlatego dostępna jest wyłącznie w wersji elektronicznej, wygodnej dla studentów i absolwentów UO. Statystyki aplikacji wskazują, że średni czas jej wypełnienia to niecałe 9 minut. Kierując się kryterium funkcjonalności, nasz zespół zagwarantował jej dostępność z poziomu komputera, laptopa, tabletu czy smartfona. W ten sposób chcemy pokazać, że szanujemy czas ankietowanych - wyjaśnia Dariusz Kajstura, specjalista w AIP UO.
W tym samym celu w siedzibie inkubatora uruchomiono specjalne stanowisko komputerowe dla studentów z ograniczonym dostępem do komputera lub internetu, którzy chcą wypełnić ankietę.

Podobne ankiety w zakresie badania przedsiębiorczości akademickiej, pozwalające na znaczące zwiększenie efektywności działań nie tylko akademickich inkubatorów przedsiębiorczości, są realizowane i finansowane przez samorządy regionalne w kraju. Tę skonstruowano przy wsparciu technicznym przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie inkubatora.

Ankieta dostępna jest na stronie www.inkubator.uni.opole.pl. Dodatkowo dostęp do niej można uzyskać, skanując kod QR z plakatu informacyjnego lub profilu AIP UO na stronie internetowej i Facebooku.

- Nie jesteśmy inkubatorem sieciowym. Dlatego strategia działania AIP UO zakłada realizację działań zwiększających rozpoznawalność naszej marki. Naszym atutem jest to, że działamy na uczelni, która może pochwalić się bardzo dużą liczbą kierunków. Mamy pomysł, jak tę różnorodność z korzyścią dla studentów wykorzystać. W pierwszym dniu ankietę wypełniło ponad 100 osób. Mamy informację zwrotną z Instytutu Sztuki, że jest tam grupa osób, które mają bardzo fajne pomysły, ale nie bardzo wiedzą, jak zbudować model biznesowy i napisać biznesplan. Ta grupa już wie, że poprzez AIP UO na pewno uzyska profesjonalne i skuteczne wsparcie - dodaje Dariusz Kajstura. - Czekamy na następnych studentów z pasją i pomysłem na własny biznes.

Ankietę można wypełniać do końca stycznia. Raport zbiorczy wraz z rekomendacjami działań poznamy wiosną 2016 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska