Matura próbna 2015 z matematyki. Egzamin był dość trudny

Iwona Kłopocka-Marcjasz
Iwona Kłopocka-Marcjasz
Chociaż we wtorek uczniowie testowali poziom podstawowy, czyli obowiązkowy, to blady strach padł nawet na uczniów przymierzających się do matury rozszerzonej.
Chociaż we wtorek uczniowie testowali poziom podstawowy, czyli obowiązkowy, to blady strach padł nawet na uczniów przymierzających się do matury rozszerzonej. Tomasz Bolt/Polskapresse
Trzecioklasiści z ogólniaków zdawali we wtorek drugi z próbnych egzaminów maturalnych - matematykę na poziomie podstawowym. W powszechnej opinii uczniów jak na próbę, to egzamin był dość trudny.

Arkusz przygotowany na próbę przez Centralną Komisję Egzaminacyjną składał się z 33 zadań. Na ich rozwiązanie uczniowie mieli 170 minut. Dla wielu okazało się to za mało.

- Zadania były dość trudne, ale przede wszystkim bardzo czasochłonne i wymagające wielu obliczeń. Do jednego nawet nie zdążyłam się zabrać - powiedziała Karolina z II LO w Opolu. - Jeśli ta próba miała nas przestraszyć, to udało się. Mam jednak nadzieję, że to jest także rodzaj sondażu i że w maju będzie łatwiej. W przeciwnym razie będzie rzeź.

Chociaż we wtorek uczniowie testowali poziom podstawowy, czyli obowiązkowy, to blady strach padł nawet na uczniów przymierzających się do matury rozszerzonej.

- Jeśli tak miałaby wyglądać w maju podstawa, to czego mamy się spodziewać na - z założenia trudniejszym - egzaminie rozszerzonym? - dziwił się Maciek z III LO. - Bardzo pracochłonne były zadania z geometrii analitycznej. W ogóle było sporo obliczeń, które wcale nie świadczyły o wiedzy, natomiast łatwo było się w nich pomylić i stracić punkty.

Matematyka, odkąd wróciła w 2010 roku jako obowiązkowy przedmiot maturalny jest główną przyczyną porażek na egzaminie dojrzałości. Zdaniem wielu specjalistów przyczyna tego tkwi w błędach popełnionych na samym początku szkolnej edukacji.

Z badań prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej wynika, że w grupie 6-latków co czwarty ma wysokie uzdolnienia matematycznie.

Wystarczy 8 miesięcy szkolnej nauki, by takimi zdolnościami wykazywało się zaledwie co ósme dziecko. Niedawne badania umiejętności trzecioklasistów w podstawówce pokazały, że problemy ma co czwarty uczeń.

W ubiegłorocznym badaniu piątoklasistów uczniowie uzyskali zaledwie 35 proc. możliwych do zdobycia punktów. W środę ci sami uczniowie - zdawać będą próbny sprawdzian szóstoklasistów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska