Budowa kładki nad Kanałem Ulgi trwa od jesieni 2019 roku. W ostatnich tygodniach efekty prac były coraz bardziej widoczne. Mowa m.in. o filarach oraz przęsłach po obu stronach kanału.
Na miejsce przyjeżdżały kolejne elementy konstrukcyjne mające nawet kilkadziesiąt metrów długości. Brakowało jednak połączenia pomiędzy dwoma brzegami.
To zmieniło się w poniedziałek.
Osadzony został element przęsła mostowego. Tym samym oba brzegi Kanału Ulgi zostały połączone - mówi Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu. - W najbliższym czasie będą montowane dźwigary łukowe, które nadadzą charakterystyczny kształt przeprawy - zapowiada.
Budowa kładki nad Kanałem Ulgi ma być zakończona jesienią 2020 roku. Inwestycja kosztuje 24 mln złotych. Wykonawcą jest Mostostal Kielce.
Konstrukcja ma mieć ma mieć siedem metrów szerokości oraz 260 metrów długości. Ma ułatwić pieszym i cyklistom komunikację pomiędzy Szczepanowicami a centrum miasta.
Kładka nie będzie się jednak łączyć z wałami wzdłuż Kanału Ulgi. MZD nie rozważało takiego połączenia aby nie ingerować w ich konstrukcję. Istotnym czynnikiem była też kwestia pieniędzy. Taki wariant oznaczałby, że cała przeprawa byłaby jeszcze droższa.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?