- We wtorek dowiemy się, ile firm jest zainteresowanych budową drogi i jakie ceny oferują - tłumaczy Krzysztof Długosz, wiceburmistrz Gogolina.
Przetarg powinien być rozstrzygnięty w najbliższych tygodniach. Przy tak dużych inwestycjach zdarza się bowiem, że wykonawcy składają protesty, co wydłuża całą procedurę. Przedstawiciele gminy, którzy są w stałym kontakcie z ZDW, spodziewają się, że prace ruszą na przełomie roku.
Nowa obwodnica ma spełnić kilka funkcji - przede wszystkim ma odciążyć drogi w gminie Gogolin z ruchu ciężarówek, które codziennie dojeżdżają m.in. do cementowni Górażdże. Ponadto ułatwi ona dojazd do innych zakładów działających w rejonie cementowni oraz podniesie atrakcyjność terenów inwestycyjnych w Gogolinie.
Nowa trasa liczyć będzie nieco ponad 6 kilometrów, a jej przebieg zaplanowano w zdecydowanej większości polami i łąkami - właściciele tych terenów otrzymali już rekompensaty za wywłaszczone grunty.
Droga będzie miała po jednym pasie ruchu w dwóch kierunkach. Żeby połączyć Chorulę z autostradą A4, zarządca będzie musiał wybudować trzy duże ronda, gdzie obwodnica będzie krzyżować się z innymi drogami i jeden wiadukt. Zgodnie z projektem trasa przystosowana będzie do ruchu ciężarówek, które będą się mogły po niej poruszać z prędkością 70 km/h.
Urząd Marszałkowski zaplanował w budżecie 50 mln złotych na ten cel.
CZYTAJ Centrum Przesiadkowe w Gogolinie. Coraz bliżej do rozpoczęcia prac [wizualizacje]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?