– Pandemia nie zatrzymała nas na drodze do dalszego, dynamicznego rozwoju. Od stycznia 2020 roku otworzyliśmy pół tysiąca sklepów, a do końca 2020 roku zamierzamy otworzyć kolejnych 500 placówek w całej Polsce – mówi Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska. – Zainteresowanie naszym modelem biznesowym rośnie, tylko w lipcu do naszej sieci dołączyło ponad 180 nowych franczyzobiorców, którzy widząc potencjał formatu convenience, chcą prowadzić sklep Żabka – dodaje.
Lokalizacje sklepów Żabka to jeden z kluczowych aspektów wpływających na decyzje zakupowe klientów, dlatego Żabka prowadzi rozeznanie lokalizacji z dużym, często kilkumiesięcznym wyprzedzeniem.
Poszukiwanie nowych lokalizacji wspierane jest dzięki sztucznej inteligencji, która przetwarzając olbrzymią liczbę danych, jest w stanie wskazać potencjał sprzedażowy danej lokalizacji.
To oznacza, że sieć może lokować sklepy w niewielkich odległościach od siebie, zapewniając im rentowność. Wynika to ze szczegółowego badania przepływu klientów, rozwoju konkurencji czy potencjału zakupowego w sąsiedztwie. Dzięki takiemu podejściu już 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 metrów od najbliższej Żabki.
Od marca 2020 roku Żabka, dbając o bezpieczeństwo w sklepach, nieustannie przekazuje wszystkim franczyzobiorcom środki ochrony indywidualnej, takie jak: maseczki, płyny do dezynfekcji, rękawiczki czy przyłbice.
Sklepy wyposażono także w szyby ochronne z pleksi, bezdotykowe stacje dezynfekujące oraz rękawice czy woreczki foliowe dla klientów, które są dostępne przy wejściu razem ze środkami do dezynfekcji. W trakcie lockdownu każdy franczyzobiorca co tydzień otrzymywał w ramach rozliczeń subwencję finansową z myślą o przystosowaniu placówek do nowych warunków.
Sieć zaoferowała także franczyzobiorcom wsparcie prawne i podatkowe związane z możliwościami otrzymania pomocy w ramach rządowej tarczy antykryzysowej.
Cały czas franczyzobiorcom przekazywane są także informacje o aktualnych zaleceniach WHO oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.
W aktualnej ofercie Żabki nowy franczyzobiorca ma zagwarantowany przychód podstawowy w wysokości 16 tys. złotych przez pierwsze 12 miesięcy działalności.
Franczyzobiorca otrzymuje w pełni wyposażony i zatowarowany sklep, przy wkładzie własnym 5 tys. złotych, które przeznaczane jest między innymi na zakup kasy fiskalnej czy produktów regionalnych.
Według danych sieci na 10 nowych franczyzobiorców, aż 9 osiąga satysfakcjonujący poziom rozwoju sklepu po pierwszym roku.
Rozpoczęcie współpracy z marką jest równoznaczne z dostępem do know-how, sprawdzonego w przypadku Żabki w ponad 21-letniej praktyce, ciągle aktualizowanego, stosownie do rozwoju rynku.
Od początku przedsiębiorcy mogą korzystać również z szeregu szkoleń, które poszerzają ich wiedzę i umiejętności z obszaru sprzedaży czy zarządzania zespołem.
Stałe wsparcie świadczy także specjalna jednostka – Centrum Wsparcia Franczyzobiorców, która pomaga w rozwiązywaniu problemów zgłaszanych przez franczyzobiorców. Sieć nieustanie inwestuje również w rozwój nowoczesnych narzędzi technologicznych, które pomagają przedsiębiorcom w prowadzeniu biznesu.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?