Wykonawcą obwodnicy jest konsorcjum firm "Mota -Engil Central Europe S.A." Kraków i "Himmel & Papesch Sp. z o.o." Opole.
Koszt robót budowlanych to 307,44 mln złotych. Trasa ma być gotowa w drugiej połowie 2017 roku.
Obwodnica Nysy ma mieć 16,5 km długości i biec na północ od miasta.
Punkty krańcowe to styk z drogą krajową nr 41 (od strony Prudnika) przed Niwnicą oraz drogą krajową nr 46 (w kierunku Kłodzka), w pobliżu Goświnowic.
W połowie długości, w okolicy Górki Hanuszowskiej, obwodnica będzie się krzyżowała z drogą nr 46 w kierunku Opola. Powstanie tam "Węzeł Nysa" z estakadą i dwoma rondami.
Na długości 7,4 km obwodnica będzie miała dwie jezdnie, reszta będzie jednojezdniowa z dodatkowymi pasami do wyprzedzania - tzw. 2+1 - na odcinku 4 km.
Powstanie 14 mostów, w tym 383-metrowy nad Nysą Kłodzką ze 100-metrowym przęsłem nurtowym, 304-metrowa estakada nad planowanym Kanałem Ulgi oraz dwa wiadukty nad liniami kolejowymi.
Na wykonanie nawierzchni potrzeba będzie 160 000 ton masy bitumicznej.
Obwodnica Nysy to inwestycja o ogromnym znaczeniu nie tylko dla miasta, przez które dziś przejeżdża 17 tysięcy aut na dobę, ale także całego regionu. Ułatwi dojazd do nyskich terenów inwestycyjnych oraz przejazd tranzytowy w kierunku Czech.
Starania o budowę trwały od 2006 roku. W 2009 roku droga wpisana została do planów przez ówczesnego ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka, rok później skreślił ją minister Sławomir Nowak. Walcząc o obwodnicę mieszkańcy Nysy wielokrotnie blokowali drogę nr 46. Ostatecznie pieniądze na budowę znalazły się w budżecie w 2013 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?