Długo wyczekiwaną umowę podpisali w czwartek w amfiteatrze dyrektor muzeum Jarosław Wasik oraz Krzysztof Koptyński, prezes firmy Deko-Bau z Lubina, która wygrała przetarg.
Zgodnie z umową wykonawca ma sześć miesięcy na zrealizowanie i uruchomienie ekspozycji stałej. Wystawa, oparta głównie na multimediach, będzie kosztować blisko 7,7 mln zł.
Firma Eko-Bau dostarczy i zamontuje urządzenia multimedialne, specjalistyczne oprogramowanie oraz grafiki według koncepcji Danuty Słomczyńskiej, projektantki wystawy.
Główną częścią ekspozycji będą ściany multimedialne z historią polskiej piosenki - od 20-lecia międzywojennego do współczesności.
Nie zabraknie więc informacji np. o fenomenie disco polo czy festiwalach muzycznych Polsatu. Każdy zwiedzający otrzyma audioprzewodnik ze słuchawkami. Urządzenie będzie funkcjonować wspólnie ze ścianami multimedialnymi, gdzie zobaczyć mamy filmy, plakaty, zdjęcia i inne materiały.
Będą też szuflady z muzealiami, stare radia, budki do nagrywania piosenek, a na antresoli znajdziemy szafę z kostiumami, jakie posiada muzeum, a także kule w których będzie można zobaczyć jedyny w Polsce Leksykon Polskiej Muzyki Rozrywkowej.
Powstanie też mediateka analogowa, w której znajdą się książki oraz płyty do słuchania na miejscu.
Muzeum w amfiteatrze miało już wiele terminów otwarcia, ale wydaje się, że przyszłoroczny jest niezagrożony.
Na pewno nie będzie uroczystości w czasie festiwalu, bo wówczas - jak tłumaczy Wasik - to wydarzenie byłoby tylko dodatkiem do wielkiej imprezy.
- Chciałbym otworzyć muzeum po festiwalu, ale najpierw musimy skończyć wystawę, potem ją przetestować i wreszcie pokazać opolanom - mówi dyrektor Wasik.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?