Fabryka Johnson Controls (wcześniej Keiper) uruchamia nowy projekt - będzie produkowała tylne oparcia do trzech modeli samochodów marki BMW. - W lipcu i sierpniu będziemy przeprogramowywać maszyny pod nowy projekt. W październiku lub listopadzie z tej linii produkcyjnej zjadą pierwsze próbne elementy - opowiada Bogusław Dawiec, dyrektor zakładu w Skarbimierzu.
Dodaje, że do obsługi tego projektu potrzebne będzie około 200 osób, z tym, że w części będą to pracownicy firmy przesunięci z wygaszanych projektów, m.in. dla Mercedesa.
Obecnie zakład w Skarbimierzu zatrudnia około 500 osób, w tym 42 za pośrednictwem zewnętrznej agencji pośrednictwa pracy. Bogusław Dawiec zapewnia, że mają oni takie same warunki pracy i płacy, tyle że firma nie płaci za nich na fundusz świadczeń pracowniczych.
Początkujący zarabiają w tej firmie więcej niż najniższa płaca w kraju, wytrawni pracownicy - powyżej średniej krajowej. Do końca roku liczba pracowników ma zwiększyć się o kolejne 200 osób. To za sprawą innego projektu, który prowadzi firma.
Po raz pierwszy z zakładu będą wyjeżdżać nie tylko stelaże, ale całe fotele do samochodów ciężarowych marek Scania i Renault.
Produkcja rozpoczyna się w tym miesiącu. W zakładzie stoją już pierwsze egzemplarze takich foteli. - To komfortowe siedziska, wyposażone m.in. w wentylację, możliwości regulowania w kilku płaszczyznach - wymienia Michał Wyrwał, szef logistyki w Johnson Controls. - Ich specyfiką jest także to, że będziemy mogli montować je z modułów na indywidualne zamówienie klienta. To oznacza, że możemy przygotować około 220 wersji z różnego rodzaju obiciem, podłokietnikiem z jednej czy drugiej strony, stoliczkami itd.
Produkcja dla BMW pełną parą ma ruszyć pod koniec 2014 r. Dziennie w Skarbimierzu będzie powstało 800 sztuk tylnych oparć do foteli samochodowych kultowej niemieckiej marki.
Fabryka Keipera w Skarbimierzu powstała w 2008 r. Firma wybrała teren na dawnym poradzieckim lotnisku w specjalnej strefie ekonomicznej, m.in. ze względu na bliskość klientów i dobre połączenia komunikacyjne z autostradą.
60 procent produkowanych w zakładzie stelaży samochodowych jest przeznaczonych głównie do opla astry 4. To model montowany w fabryce w Gliwicach.
- Dzięki bliskiej lokalizacji nie musimy magazynować naszych produktów, tylko dostarczamy je niemal bezpośrednio z produkcji do klienta - podkreśla dyrektor Bogusław Dawiec. Fabryka produkuje też dla klientów w Anglii, Niemczech i Rosji.
W 2011 r. Keiper został przejęty przez Johnson Controls. Szefostwo twierdzi, że dla pracowników niewiele się zmieniło poza szyldem i kolorystyką ubrań. Koncern ma jeszcze dwie fabryki w Polsce: w Świebodzinie i Siemianowicach oraz kilka w Europie.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?