W zeszłym miesiącu sieć supermarketów Tesco wzbogaciła swoją ofertę o nowe koreańskie produkty spożywcze m.in.: napój alkoholowy Chum Churum Soju, sosy Bulgogi i makarony Katsuobushi Udon, a sprzedaż dotychczas dostępnych wzrosła dwukrotnie. Wszystko za sprawą południowokoreańskiego rapera PSY i jego singlowi "Gangam style", który zdobył oszałamiającą popularność dzięki chwytliwemu bitowi, humorystycznemu teledyskowi, a przede wszystkim charakterystycznemu tańcowi, który naśladuje już cały świat.
Teledysk umieszczony 15 lipca 2012 roku na YouTube ma już ponad 413 mln wyświetleń, czym pobił rekord Guinnessa w ilości głosów oddanych na niego przez użytkowników serwisu. Swoją popularnością przyćmił nawet "Macarenę", przebój hiszpańskiego duetu Los Del Rio, który w 1996 roku stał się światowym hitem.
Za jego sprawą, przebojem sklepowych półek stały się natomiast produkty tradycyjnej kuchni koreańskiej. Dotychczas nie była ona tak popularna w Europie jak japońska czy chińska, ale okazuje się, że koreańskie lekkie i zdrowe jedzenie, to nowy kulinarny trend.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?