Tomasz z Krapkowic: - W dniu 30 lipca 2011 r. kupiłem w Niemczech samochód osobowy, który w momencie zakupu miał 120.000 kilometrów przebiegu, a wyprodukowano go w 2001 roku. Jakie dokumenty należy złożyć w urzędzie skarbowym w celu uzyskania zaświadczenia VAT-25?
Zobacz: Zastanów się zanim kupisz samochód po stłuczce
W celu uzyskania zaświadczenia do rejestracji (używanego środka transportu) na terytorium RP należy złożyć następujące dokumenty:
- VAT-24 – wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego brak obowiązku uiszczenia podatku od towarów i usług z tytułu przywozu z innego państwa członkowskiego środka transportu (wniosek zawiera m.in. dane identyfikujące pojazd, datę dopuszczenia do użytku, przebieg pojazdu, cenę, dane podmiotu dokonującego dostawę pojazdu na rzecz wnioskodawcy);
- oryginał umowy lub faktury stwierdzającej nabycie pojazdu przez wnioskodawcę oraz inne dokumenty, z których jednoznacznie wynika, że nie zachodzi w tym przypadku wewnatrzwspólnotowe nabycie towarów;
Zobacz: Kupujesz lub sprzedajesz samochód? Pamiętaj o ubezpieczeniu!
- inne oryginały dokumentów potwierdzające nabycie używanego środka transportu (np. karta pojazdu, dowód rejestracyjny);
- potwierdzenie dokonania wpłaty opłaty skarbowej w wysokości: 160 złotych. Opłata skarbowa powinna wpłynąć na konto organu właściwego dla organu podatkowego, który wyda wnioskodawcy zaświadczenie VAT-25.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?