Kupiłeś auto za granicą? Sprawdź, co będzie Ci potrzebne

Redakcja
fot. archiwum
fot. archiwum
Joanna Ginter z Urzędu Skarbowego w Krapkowicach odpowiada na pytanie, jakie dokumenty należy złożyć w urzędzie skarbowym.

Tomasz z Krapkowic: - W dniu 30 lipca 2011 r. kupiłem w Niemczech samochód osobowy, który w momencie zakupu miał 120.000 kilometrów przebiegu, a wyprodukowano go w 2001 roku. Jakie dokumenty należy złożyć w urzędzie skarbowym w celu uzyskania zaświadczenia VAT-25?

Zobacz: Zastanów się zanim kupisz samochód po stłuczce

W celu uzyskania zaświadczenia do rejestracji (używanego środka transportu) na terytorium RP należy złożyć następujące dokumenty:

  • VAT-24 – wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego brak obowiązku uiszczenia podatku od towarów i usług z tytułu przywozu z innego państwa członkowskiego środka transportu (wniosek zawiera m.in. dane identyfikujące pojazd, datę dopuszczenia do użytku, przebieg pojazdu, cenę, dane podmiotu dokonującego dostawę pojazdu na rzecz wnioskodawcy);
  • oryginał umowy lub faktury stwierdzającej nabycie pojazdu przez wnioskodawcę oraz inne dokumenty, z których jednoznacznie wynika, że nie zachodzi w tym przypadku wewnatrzwspólnotowe nabycie towarów;

Zobacz: Kupujesz lub sprzedajesz samochód? Pamiętaj o ubezpieczeniu!

  • inne oryginały dokumentów potwierdzające nabycie używanego środka transportu (np. karta pojazdu, dowód rejestracyjny);
  • potwierdzenie dokonania wpłaty opłaty skarbowej w wysokości: 160 złotych. Opłata skarbowa powinna wpłynąć na konto organu właściwego dla organu podatkowego, który wyda wnioskodawcy zaświadczenie VAT-25.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska