Linia kolejowa Kluczbork - Kalety w remoncie

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
PKP Polskie Linie Kolejowe wzięły się już do pracy przy tej linii.
PKP Polskie Linie Kolejowe wzięły się już do pracy przy tej linii. Archiwum
Chodzi o około 70-kilometrowy odcinek linii nr 143, którą jeżdżą pociągi pomiędzy Górnym Śląskiem, Poznaniem i Szczecinem przez Kluczbork.

Odbywa się nią ruch zarówno towarowy, jak i pasażerski. Torowiska są w fatalnym stanie technicznym. Na niektórych odcinkach wprowadzone są ograniczenia od 60 do nawet 40 km/h.

- Jazda pociągiem do Katowic, gdzie pracuję, to katorga - wyjaśnia Tadeusz Konobrocki z Kluczborka. - Składy wloką się niemiłosiernie. Aż wstyd, że w XXI wieku, w środku Europy, tak działa kolej.

PKP Polskie Linie Kolejowe wzięły się już do pracy przy tej linii. Remont polega na odtworzeniu jej pierwotnego stanu, wymieniana jest podbudowa torowiska, podkłady szyny, urządzenia sterujące ruchem, odbudowane zostaną rowy odwadniające. Oprócz tego robotnicy wyremontują osiem przejazdów kolejowo-drogowych, cztery mosty, sześć przepustów i trzy wiadukty.

- Efektem prac ma być podwyższenie bezpieczeństwa ruchu, przywrócenie parametrów linii, a także likwidacja ograniczeń prędkości - przywracana jest jazda pociągów pasażerskich z prędkością do 120 km/h, a towarowych - do 100 km/h - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe w Warszawie.

Prace zakończą się w pierwszym kwartale 2015 roku i będą kosztować ponad 360 milionów złotych. Inwestycja dofinansowana jest z Unii Europejskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska