Suzuki baleno – przestronny hatchback z małymi silnikami

    Suzuki baleno – przestronny hatchback z małymi silnikami

    Zdjęcie autora materiału
    Sławomir Draguła

    Nowa Trybuna Opolska

    Suzuki baleno – przestronny hatchback z małymi silnikami
    1/18
    przejdź do galerii

    Suzuki baleno – przestronny hatchback z małymi silnikami ©Sławomir Draguła

    Nowe suzuki baleno to propozycja dla ludzi poruszających się raczej po mieście niż dla tych, którzy jeżdżą w dalekie trasy.
    Z zewnątrz
    Wygląd samochodu z nóg może nie powala, ale dramatu też nie ma. Nowe baleno to klasyczny pięciodrzwiowy hatchback. Z przodu na uwagę zasługują podłużne reflektory zachodzące na maskę i błotniki. Fajne wrażenie robi też grill ze sporym logo producenta. Jedynym elementem ozdobnym z boku są przetłoczenia na dole drzwi. Z tyłu króluje wielki zderzak, chyba ciut za wysoki, co utrudnia załadunek do bagażnika cięższych przedmiotów, ładnie wygląda srebrna ozdobna listwa pod tylną szybą.


    Wewnątrz
    W środku króluje prostota, ale to zaleta. W centralnej części suzuki baleno znajduje się zestaw audio, poniżej pokrętła od wentylacji, jeszcze niżej półeczki na drobne przedmioty i telefon komórkowy. Zegary – prędkościomierz i obrotomierz – są przejrzyste i podświetlone na niebiesko. Pomiędzy nimi znajduje się zegarek. Niestety wnętrze nie jest wykonane z najlepszych materiałów. Królują tam twarde plastiki, które sprawiają, że kabina nie jest przytulna.

    Wrażenia z jazdy
    Do testów otrzymaliśmy suzuki baleno z czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra DualJet i mocy 90 KM (drugi dostępny silnik to trzycylindrowy benzynowy motor 1,0 BOOSTERJET o mocy 110 KM). Samochodzik z tym motorem jest całkiem żwawy i dość zdecydowanie reaguje na naciśnięcie pedału gazu. Pierwszą setkę osiąga po nieco ponad dwunastu sekundach. Auto jest oszczędne. Jak podaje producent, średnie spalanie to 4,3 litra na 100 km, natomiast w mieście, czyli w naturalnym środowisku baleno, zwiększa się ono do 5,4 litra. Naszą testową jazdę przeprowadziliśmy w dość trudnych warunkach, przy silnym wietrze. Niestety, samochód nie znosił go zbyt dobrze. Podczas każdego podmuchu, bardzo mocno trzeba było trzymać kierownicę, by nie zjechał na pobocze, czy na przeciwległy pas ruchu, w zależności z którego kierunku wiało. Jak na segment B, nowe suzuki baleno ma całkiem sporo miejsca w kabinie. Na tylnej kanapie swobodnie zmieszczą się dorosłe osoby. Jest tam sporo miejsca na nogi i nad głową. Zbyt krótkie siedziska mają jednak przednie fotele, co nie wpływa dobrze na komfort jazdy. Bardzo dobrze prezentuje się za to bagażnik, potrafiący zmieścić nawet 355 litrów.

    Wyposażenie i ceny
    Suzuki baleno dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia. W podstawowej Comfort samochód ma m.in. sześć poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy ESP plus TCS, system kontroli ciśnienia w oponach, immobiliser, światła do jazdy dziennej LED, manualną klimatyzację, centralny zamek, elektryczne regulowanie szyb (przód), automatyczne światła. Koszt tej wersji z silnikiem 1,2 to 43 900 zł. W kolejnej wersji – Premium jest już m.in. system audio, bluetooth, skórzana wielofunkcyjna kierownica, bagażnik z systemem wyjmowanej podwójnej podłogi, elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka. Koszt tej wersji to 46 900 zł. W Premium Plus jest dodatkowo tempomat, podgrzewane fotele przednie, nawiew na nogi z tyłu, system wspomagania hamowania awaryjnego. Koszt – 48 900 zł z silnikiem 1,2 oraz 58 900 zł z silnikiem 1,0. Topowa wersja elegant ma też dodatkowo m.in. klimatyzację automatyczną, system multimedialny z nawigacją i kamerą cofania, elektrycznie regulowane szyby z tyłu, podłokietnik pomiędzy przednimi fotelami, łopatki manualnej zmiany biegów, reflektory biksenonowe, czy tylne lamy LED. Koszt – 58 900 zł z silnikiem 1,2 oraz 68 900 zł z silnikiem 1,0 i 73 900 zł z silnikiem 1,0 i automatyczną skrzynią biegów.

    Dane techniczne
    Pojemność silnika 1,2 l
    Liczba cylindrów – 4
    Moc – 90 KM
    Przyspieszenie 0 – 100 km/h – 12,3 s
    Prędkość maksymalna – 180 km/h
    Spalanie – 5,4/3,6/4,3 l/100 km
    Wymiary (dł./szer./wys.) - 3995/1745/1470 mm
    Rozstaw osi – 2520 mm

    Czytaj także

      Komentarze

      Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      WARTO WIEDZIEĆ

      PRZEPISY

      PORADY

      Gry On Line - Zagraj Reklama