Zakończyła się już rozbiórka budynków fabryki przy skrzyżowaniu ulic Ozimskiej i Plebiscytowej w Opolu. Przed laty zakład zatrudniał nawet 600 osób, ale od upadku FSO w 2002 r. niewiele się w nim jednak działo.
Właścicielem gruntu jest nadal Fabryka Samochodów Osobowych w Warszawie (dawniej Daewoo - FSO), która przez lata zlecała opolskiej fabryce produkcję części, m.in. do polonezów.
Tyle, że teraz zakład na Żeraniu już nic nie produkuje, a funkcjonuje tylko dzięki wynajmowaniu powierzchni biurowych i hal.
W FSO nie udało się nam uzyskać informacji, dlaczego zdecydowała się na rozbiórkę fabryki. Przedstawiciele FSO nie tłumaczyli się także w urzędzie miasta w Opolu, gdzie dostali zgodę na rozbiórkę wszystkich 25 budynków, z czego większość była przedwojenna, po niemieckich koszarach.
Teren po fabryce przewidziany jest pod usługi, a miasto chętnie widziałoby tam np. biurowce. Plan miejscowy dopuszcza także budowę hipermarketu i niewykluczone, że ktoś zdecyduje się na taką inwestycję.
- Chcieliśmy kupić ten teren, bo obok mamy swoją działkę, ale FSO postawiła zaporową cenę - mówi Alina Pawlicka-Mamczura, rzecznik prezydenta Opola.
Obecnie urząd chce negocjować z FSO kupno części działki, co umożliwiłoby w przyszłości poprowadzenie drogi, dzięki której jadący od strony Częstochowy omijaliby skrzyżowanie ulic Ozimskiej i Plebiscytowej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?