W przetargu startowała także bydgoska PESA, która zdobyła łącznie 90,03 pkt. Zamawiający wybrał ostatecznie korzystniejszą ofertę Newagu, który zdobył komplet punktów.
Wykonawca najprawdopodobniej dostarczy trójczłonowe Impulsy typu 36WE. Pojazdy te są wyposażone w 2 wózki napędowe i toczne oraz cztery silniki trakcyjne o łącznej mocy 1600 kW pozwalające na rozwinięcie prędkości do 160 km/h.
Każdy z pojazdów musi posiadać nie mniej niż 320 miejsc, w tym 170 siedzących; bezpłatny bezprzewodowy Internet „WiFi”, wyznaczone miejsca dla osób niepełnosprawnych, fotele z łokietnikami, gniazdka elektryczne, klimatyzację oraz system wzmacniania sygnału telefonów GSM.
Na zakup nowych składów zarząd województwa przeznaczył prawie 75 milionów złotych. Pieniądze pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego oraz z budżetu województwa opolskiego.
Samorząd województwa kupi od 5 do 7 nowoczesnych składów, po czym "wniesie” je do spółki Przewozy Regionalne. Będą wozić pasażerów po liniach obsługiwanych przez tego przewoźnika m.in. na trasach Wrocław Główny – Kędzierzyn-Koźle, Opole Główne – Strzelce Opolskie, Wrocław Główny – Racibórz.
Pierwszy z zamówionych pociągów ma przyjechać na Opolszczyznę do 20 czerwca 2016 roku, a ostatni do naszego regionu trafi w 2018 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?