Nowy most połączył już brzegi Odry
Robotnicy remontujący linię kolejową pomiędzy stacjami Opole Główne a Opole Zachodnie przerzucili już przez Odrę nowy most, po którym będą jeździły pociągi w stronę Wrocławia i Nysy.
To równoległa konstrukcja do tej, która powstała na początku 2023 roku. Po niej zaś składy będą docelowo kursowały od strony Wrocławia i Nysy do Opola Głównego.
Teraz na moście trwają prace wykończeniowe. Potem położone zostaną tory i sieć trakcyjna. Przeprawa ma być gotowa do końca roku.
Cały czas prowadzone są roboty na innych obiektach inżynieryjnych pomiędzy Opolem Głównym a Opolem Zachodnim. Robotnicy wymieniają też tory, sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem pociągów.
Budują inne mosty i wiadukty
W ramach remontu linii na opolskim węźle kolejowym budowane są też nowe mosty nad:
- Młynówką,
- Kanałem Ulgi,
- Suchodołem.
Powstają nowe wiadukty nad ul. Powstańców Śląskich i Prószkowską, przebudowywany jest wiadukt nad ul. Krapkowicką. Robotnicy poszerzają też ul. Krapkowicką.
Inwestycja miała zakończyć się w 2023 roku. Wiadomo jednak, że nie uda się dotrzymać tego terminu. Według nowych ustaleń ma być gotowa do marca 2024 roku.
To część większej inwestycji
Prace na opolskim węźle kolejowym prowadzone są w ramach większej inwestycji - przebudowy magistrali kolejowej E30 między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem Zachodnim
To największa i najważniejsza inwestycja prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w województwie opolskim.
Pasażerowie korzystają już z efektów inwestycji na odcinku z Kędzierzyna-Koźla do Opola - to 44 km. Zmodernizowanych zostało m.in. 10 stacji i przystanków, dzięki czemu pasażerowie korzystają z nowych peronów w miejscowościach:
- Opole Główne,
- Opole Groszowice,
- Opole Grotowice,
- Przywory Opolskie,
- Górażdże,
- Gogolin,
- Jasiona,
- Zdzieszowice,
- Raszowa,
- Kędzierzyn-Koźle.
Modernizacja to nie tylko nowe stacje i przystanki, ale także kwestie bezpieczeństwa. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym pozwalają na zapewnienie bezpiecznych przejazdów pociągów.
Czas przejazdu między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem skrócił się o ok. 20 minut.
Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie” warty jest ponad 800 mln złotych, z czego dofinansowanie przez Unię Europejską wynosi 620 mln złotych netto.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?