Zaplanowany koszt budowy trasy o długości 5,3 km wynosi 160 milionów złotych. To największe z przedsięwzięć zapisanych w Regionalnym Programie Operacyjnym, a zarazem największa z inwestycji budowlanych czy drogowych zrealizowanych dotąd przez samorząd województwa. Dla porównania koszty obwodnic budowanych w latach 2007-13, np. Głubczyc czy Białej to "zaledwie" 30-40 mln.
Wkład własny, niezbędny do skorzystania z pieniędzy unijnych na budowę, wynosi 24 miliony zł. - 17 milionów pochodzić będzie z naszego budżetu, a resztę dołoży miasto Opole - wyjaśnia Tomasz Kostuś, członek zarządu województwa. - Porozumienie z ratuszem w sprawie współfinansowania inwestycji powinniśmy podpisać najpóźniej za miesiąc, a wówczas wystąpimy do wojewody o tzw. zrid, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Przetarg na wykonawcę chcemy rozpisać jeszcze przed wakacjami, a budowa mogłaby ruszyć na przełomie września i października.
Obwodnica Czarnowąs rozpocznie się przy węźle Sobieskiego, następnie pobiegnie na zachód od miejscowości, równolegle do drogi wojewódzkiej 454 i ponownie połączy się z nią w pobliżu obecnego zjazdu do Elektrowni Opole.
- Na jej trasie zbudowane zostanie pięć rond, cztery wiadukty i jeden most, a także miejsce kontroli pojazdów wraz ze stanowiskiem do ważenia - informuje Arkadiusz Branicki z Zarządu Dróg Wojewódzkich. Budowę obwodnicy Czarnowąs zaplanowano na trzy lata.
- A w latach 2018-20 planujemy budowę ciągu dalszego tej drogi, czyli obwodnicę Borek, Dobrzenia Małego i Wielkiego, o długości 6,4 km - zapowiada Tomasz Kostuś. - Koszt tej inwestycji to 110 milionów złotych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?