Obwodnica Nysy będzie tańsza, ale także skromniejsza [MAPA]

Krzysztof Strauchmann
Krzysztof Strauchmann
Obwodnicę Nysy będzie budować konsorcjum Mota Engil i Himmel and Pepesch za 307 mln zł.
Obwodnicę Nysy będzie budować konsorcjum Mota Engil i Himmel and Pepesch za 307 mln zł.
Wykonawcy aktualizują projekt budowlany. Nie będzie węzła drogowego w Radzikowicach oraz parkingu koło Hanuszowic.

Tydzień po podpisaniu umowy na budowę obwodnicy Nysy wykonawca przedstawił zaktualizowaną koncepcję przebiegu trasy.

Zawiera ona dwie istotne zmiany, które już wcześniej były zakładane w kosztorysie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

W ramach budowy nie powstanie planowany pierwotnie węzeł drogowy koło Radzikowic. Zamiast niego w tym miejscu na skrzyżowaniu z drogami lokalnymi zbudowane zostanie rondo. Na tym etapie nie będzie też parkingu na Górce Hanuszowickiej na trasie w stronę Otmuchowa.

Dopiero w dalszej kolejności GDDKiA ogłosi osobny przetarg na zbycie tego terenu, a nowy właściciel będzie tu budował na własny koszt miejsce obsług pasażerów ze stacją benzynową i parkingiem.

- Wykonawca pod koniec tego roku będzie miał gotową pełną dokumentację i wystąpi o zintegrowane pozwolenie na budowę - mówi Michał Wandrasz, rzecznik opolskiej GDDKiA. - Wydanie pozwolenia może nastąpić w maju przyszłego roku. Pod koniec tego roku mogą się zacząć tylko drobne prace przygotowawcze.

Obwodnicę Nysy będzie budować konsorcjum Mota Engil i Himmel and Pepesch za 307 mln zł. GDDKiA szacowało koszt budowy na 420 mln.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska