Obwodnica Nysy. W piątek druga część zostanie dopuszczona do ruchu publicznego

Grzegorz Marcjasz
Grzegorz Marcjasz
Wartość robót budowlanych na całej długości obwodnicy to prawie 307,5 miliona złotych brutto.
Wartość robót budowlanych na całej długości obwodnicy to prawie 307,5 miliona złotych brutto. GDDKiA Opole
W piątek (6.10.2017 r.) około godziny 14.00 pozostała część obwodnicy Nysy w śladzie drogi krajowej nr 41 zostanie dopuszczona do ruchu publicznego.

Jest to odcinek o długości 9,1 km od węzła Nysa w rejonie tzw. Górki Hanuszowskiej w kierunku Prudnika zakończona rondem w rejonie Niwnicy.

W ramach tej części inwestycji wykonano 10 obiektów mostowych, 2 ronda i trasę zasadniczą w przeważającej części o przekroju tzw. 2+1.

Zrealizowano kompletny system odwodnienia drogi wraz ze zbiornikami retencyjnymi. Wykonano również drogi dojazdowe do przyległych terenów rolniczych, przebudowano drogi kolidujące z obwodnicą, wykonano urządzenia ochrony środowiska, dokonano przebudowy infrastruktury technicznej (wodociągowej, kanalizacyjnej, gazowej, elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej). Na rondach i węźle wykonano oświetlenie drogowe oraz na całej długości odcinka zainstalowano urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Największym obiektem mostowym na tym odcinku jest most nad Nysą Kłodzką o długości całkowitej 383 m. Most ten wykonano w technologii betonu sprężonego.

Budowa obwodnicy Nysy. Pierwszy odcinek trasy ma być otwarty w czerwcu. Kolejny - w październiku 2017.

W czerwcu pojedziemy obwodnicą Nysy [ZDJĘCIA Z DRONA]

Wartość robót budowlanych na całej długości obwodnicy to prawie 307,5 miliona złotych brutto. Inwestycja została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej na poziomie 85% kosztów kwalifikowanych.

Obwodnica Nysy jest inwestycją o znaczeniu dla całego regionu. Spodziewane korzyści bezpośrednie wynikające z funkcjonowania obwodnicy to:

  • przejęcie ruchu tranzytowego z dotychczasowych ciągów dróg krajowych i wojewódzkich,
  • oddalenie korytarzy poruszania się ruchu ciężkiego od obszarów zabudowanych,
  • skrócenie czasu podróży
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu – zarówno dla kierujących pojazdami, jak i mieszkańców Nysy,
  • zmniejszenie ryzyka wypadków,
  • oszczędności paliwa,
  • zapewnienie komfortu jazdy,
  • ograniczenie emisji spalin i hałasu w stosunku do obecnie eksploatowanych dróg,
  • przyśpieszenie rozwoju przyległych terenów,
  • skomunikowanie z terenami inwestycyjnymi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska