Prace przy budowie nowego peronu na stacji Opole Główne zbliżają się do końca. Gotowa jest już platforma, z której pasażerowie będą wsiadali do pociągów i z nich wysiadali, położone są także nowe tory i sieć trakcyjna.
Dzięki temu ponownie można korzystać z peronu pierwszego, który na czas wymiany tych ostatnich był zamknięty.
Wkrótce ruszy budowa 75-metrowej wiaty, która zapewni oczekującym na pociąg ochronę przed deszczem czy śniegiem.
- Stylem będzie oczywiście nawiązywała do pozostałych wiat, tak by zachowany został historyczny charakter stacji - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Peron 1a, który powstaje pomiędzy peronem pierwszym a budynkiem opolskiego Polregio ma 150 metrów długości oraz 5,5 metra szerokości i usprawni ruch pociągów pasażerskich i zwiększy przepustowość stacji Opole Główne.
- Będzie z niego prowadzona obsługa pociągów w kierunku stacji Kędzierzyn-Koźle, Strzelce Opolskie i Fosowskie - wylicza Mirosław Siemieniec.
Cały czas trwają też roboty związane z budową nowego mostu kolejowego przez Odrę.
Powstały już obie żelbetowe konstrukcje przyczółków mostu po obu stronach rzeki, trwają też palowania pod fundamenty dwóch pośrednich filarów przeprawy.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych pomiędzy Opolem Głównym a Opolem Zachodnim zakończy się w 2023 roku, a poza mostem nad Odrą obejmuje także modernizację trzech innych kolejowych przepraw: nad Młynówką, Kanałem Ulgi oraz nad Suchodołem.
Ponadto zaplanowano prace na trzech wiaduktach: nad ul. Powstańców Śląskich, ul. Krapkowicką i ul. Prószkowską.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?