Opole nie chce być tylko stolicą polskiej piosenki

Archiwum / PS
W projekcie strategii nie wspomina się o tym, że Opole jest stolicą polskiej piosenki.
W projekcie strategii nie wspomina się o tym, że Opole jest stolicą polskiej piosenki. Archiwum / PS
Ruszyły konsultacje strategii Opola na lata 2012-2020. Jej twórcy chcą m.in. "obudzić" mieszkańców miasta.

Nad strategią miasta od roku pracuje grupa 30 osób: urzędników, radnych i przedstawicieli uczelni oraz biznesu. Prace nad dokumentem finiszują, a fragment nowej strategii na lata 2012-2020 urząd miasta właśnie udostępnił na swojej stronie internetowej.

Projekt strategii zakłada trzy priorytety. Pierwszy z nich to "zwiększenie kapitału intelektualnego opolan" m. in. poprzez wspieranie szkół wyższych, czy promocji Opola jako ośrodka edukacji.

Drugi z przyjętych priorytetów, to nowe inwestycje i wzrost aktywności ekonomicznej opolan, z kolei trzeci zakłada ożywienie "ducha miasta" poprzez pobudzenie aktywności mieszkańców i wzrostu poczucia odpowiedzialności za proces rozwoju Opola.

Największą różnicą - w porównaniu do poprzedniej strategii miasta - jest właśnie ten priorytet.

Twórcy projektu strategii oczekują, że w najbliższych latach miasto postawi na rozwój samorządności lokalnej, w tym dużo mocniej na konsultacje z opolanami, lepiej wspierane mają być inicjatywy mieszkańców. Nowością jest też postulat lepszej współpracy z gminami ościennymi.

Co ciekawe, na razie (w pokazanym projekcie) nie wspomina się o tym, że Opole jest stolicą polskiej piosenki.

Tymczasem w poprzednim dokumencie było to podkreślone już w tytule, w samej strategii kładziono nacisk na wzmacniania marki jaką jest festiwal.

- Opole jest i będzie stolicą polskiej piosenki, ale nie tylko - mówi Danuta Wesołowska, naczelnik wydziału ds. europejskich i planowania rozwoju w urzędzie miasta. - Musimy szukać także innych ścieżek rozwoju i właśnie strategia ma je pokazać. Na razie na stronie internetowej www.opole.pl udostępniamy postulaty i cele. Na propozycje zmian i uwagi czekamy pod adresem mailowym: [email protected].

To dopiero początek konsultacji, a cała strategia z celami, ale i konkretnym sposobem ich osiągnięcia, ma być gotowa wiosną.

I to wówczas będzie pokazana nie tylko na stronie, ale na spotkaniach z mieszkańcami w poszczególnych dzielnicach miasta.

Skonsultowany dokument ma trafić na sesję w czerwcu. To rada miasta będzie mieć ostateczny głos w dyskusji nad strategią miasta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska