Otwarcie fabryki Polarisa w Opolu

Edyta Hanszke
Opole dostało od Polarisa pojazd w prezencie, a prezes Polaris od prezydenta miasta tablicę z napisem Opole.
Opole dostało od Polarisa pojazd w prezencie, a prezes Polaris od prezydenta miasta tablicę z napisem Opole. Krzysztof Świderski
Dzięki tej inwestycji Opole pojawiło się na światowej mapie motoryzacyjnej i przyciąga kolejnych przedsiębiorców.

Seryjna produkcja pojazdów w opolskiej fabryce Polarisa ruszyła przed tygodniem. - Rozpoczynamy od kilku modeli tygodniowo. Pełną wydajność osiągniemy na przełomie listopada i grudnia. Fabryka jest przygotowana do produkcji dwudziestu modeli quadów, RZR i Rangerów - mówi Bogusław Dawiec, dyrektor zakładu Polaris w Opolu.

Dzisiaj zakład przy ulicy Wspólnej uroczyście otwarto. Ryszard Zembaczyński, prezydent Opola gratulował inwestorowi błyskawicznego tempa prac (od podpisania kontraktu do rozpoczęcia produkcji minęło 15 miesięcy) i życzył podboju Europy, Azji i Afryki, za wyjątkiem Rosji, co spotkało się z owacją kilkuset uczestników uroczystości.

Scott Wine, prezes i dyrektor generalny Polaris zapowiedział, że polska fabryka amerykańskich pojazdów (jedyna za oceanem) ma odpowiadać za jedną trzecią sprzedaży poza rynkiem Ameryki Północnej. - Jest ona kluczowa dla naszych międzynarodowych planów rozwoju, ponieważ zapewnia terminowe zwiększenie mocy produkcyjnej - mówił Scott Wine i podkreślał, że firma jest zadowolona z polskich wysoko wykwalifikowanych pracowników.

Jeszcze w tym roku opolska fabryka zatrudni  30 osób na produkcję: linię montażu, lakiernię, do logistyki i magazynu. W przyszłym roku zatrudnienie ma wzrosnąć do 270 osób, ale fabryka pomieści nawet 500 pracowników, jeśli firma zdobędzie więcej klientów na swoje pojazdy.

Będą one trafiały z Opola do centrów dystrybucyjnych  w Belgii i Skandynawii, a kolejne centrum ma powstać przy opolskiej fabryce. Ma przy niej także powstać salon firmy, która jest dystrybutorem pojazdów Polarisa.

Sławomir Janecki z Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki mówi, że na Opolszczyźnie jest kilkadziesiąt firm z branży motoryzacyjnej, ale ta jest pierwszą, która produkuje całe pojazdy. - A już spowodowała, że pojawiły się kolejne jak Global Steering Systems Europe w Opolu czy True Flex w Ujeździe - wylicza Janecki.

Bogusław Dawiec dodaje, że firma poszukuje dostawców małych plastikowych i metalowych części, im bliżej zlokalizowanych, tym lepiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska