Najniższą cenę zaoferowała firma Drog-Bud z Częstochowy - 99 815 000 zł, natomiast najwyższą Polaqua Piaseczno - 135 552 000 zł.
Drog-Bud przebudował ostatnio m.in. drogę wojewódzką 454 w Kup, zbudował też w konsorcjum z innymi firmami obwodnicę Głubczyc. Z kolei Mota Engil w konsorcjum z Himmel Papesch buduje teraz obwodnicę Nysy.
Oprócz ceny w przetargu brany będzie pod uwagę deklarowany termin zakończenia prac oraz długość gwarancji na wykonane roboty.
- Ale w tych elementach firmy, które stanęły do przetargu były zgodne - mówi Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego. - Zadeklarowały, że wykonają prace do trzeciego kwartału 2017 roku, a gwarancję na warstwę ścieralną i obiekty inżynieryjne dadzą na 10 lat, na inne prace 5.
Wszystkie oferty będą teraz sprawdzane pod względem formalnym (każda z nich składa się z 1600 pozycji). Potrwa to do trzech tygodni.
- Cała procedura, łącznie z czasem na odwołania i analizą dokumentacji przez Urząd Zamówień Publicznych, powinna zakończyć się do marca - mówi Bogdan Poliwoda, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu. - Chcielibyśmy, by wówczas ruszyły też prace.
Obwodnica Czarnowąs będzie miała dwa odcinki. Pierwszy o długości 1,48 km, poprowadzony zostanie w obrębie Opola i zakłada budowę łącznika obwodnicy z ul. Sobieskiego. Drugi, wynoszący 2,63 km, obejmie budowę obwodnicy Czarnowąs i Borek.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?