Ankiety były dobrowolne i anonimowe. Pytania dotyczyły m.in. dostępności do rejestracji przez telefon, profesjonalizmu i uprzejmości personelu medycznego. Pytano również, czy pacjenci w sposób zrozumiały są informowani o stanie swojego zdrowia.
Ankiety były dostępne we wszystkich oddziałach NFZ w kraju i w internecie.
- W naszym województwie wypełniło je 507 pacjentów. Zdecydowana większość wystawiła swoim przychodniom ocenę pozytywną - informuje Beata Cyganiuk, rzecznik opolskiego NFZ. - Dobrze została oceniona zwłaszcza Przychodnia Optima Medycyna w Opolu. Pacjenci chwalili profesjonalizm osób pracujących w rejestracji, a przede wszystkim zatrudnionych w niej lekarzy. Ze swojej strony możemy potwierdzić, iż placówka ta faktycznie stale poprawia swój wizerunek, polepsza warunki przyjęć, głównie z myślą o pacjentach.
- To dla nas bardzo dobra wiadomość - nie kryje satysfakcji Adam Ślęzak, prezes Optima Medycyna SA (która ma swoje placówki POZ także w Nysie i Prudniku). - My co roku opracowujemy własne ankiety, po czym na podstawie uzyskanych odpowiedzi porównujemy przychodnię do przychodni i staramy się wyjaśnić, z czego wynikają różnice w ich ocenie. Analizujemy opinie pacjentów i wyciągamy wnioski.
I tak w 2015 r. Optima wydała 1700 ankiet, a wypełnionych zebrała 1200.
- Co roku, w obecności personelu wszystkich przychodni, odbywa się prezentacja wyników - dodaje Adam Ślęzak. - Jest między nimi cicha, zdrowa rywalizacja. A to sprzyja wysokim wynikom.
Ankiety NFZ na razie miały charakter pilotażowy.
- W przyszłości zostaną powtórzone, a ich wynik będzie można wykorzystać przy podpisywaniu kontraktów z funduszem - mówi Beata Cyganiuk.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?