Top class 400, bo tak nazywa się nowa seria Setry, jest bardzo łatwo rozpoznawalna dzięki swej niezwykłej stylizacji. Jej głównym elementem jest biegnąca przez całe nadwozie linia z polerowanego aluminium. W przedniej części linia schodzi się, łącząc reflektory i znak firmowy.
Aluminiowa listwa to jednak nie tylko element ozdobny, ale także funkcjonalny. Listwa łączy bowiem w całość boczne wloty powietrza typowej dla Setry wentylacji krzyżowej na całej długości pojazdu. W serii Top Class 400 zrezygnowano natomiast z listew ozdobnych w oknach, co ułatwia mycie okien z zewnątrz.
Autobusy nowej luksusowej serii zapewniają komfortowe warunki podróży pasażerom i komfort pracy kierowcom. Kokpit jest maksymalnie przyjazny i wszystko znajduje się w nim w zasięgu ręki prowadzącego pojazd. Ciekawostką jest gałka zmiany biegów w formie joysticka na desce rozdzielczej. Dzięki wspomaganiu biegi zmienia się w tym autobusie tak łatwo jak w samochodach osobowych. Liczne schowki i fotel regulowany we wszystkich możliwych płaszczyznach to w tej klasie w zasadzie już standard. Podobnie jak osobna klimatyzacja dla kierowcy.
Komfort i bezpieczeństwo podróżowania zapewniają ergonomiczne fotele wyposażone w pasy bezpieczeństwa i specjalne rozkładane stoliki. Fotele można także regulować w różnych płaszczyznach.
Zanim jednak usiądziemy w fotelach, musimy do nich dotrzeć. W setrze top class 400 nie będzie z tym żadnego kłopotu, bo wysokość wnętrza w przejściu wynosi aż 2,10 metra.
Setra jest bardzo dumna z wprowadzonego w swoich najnowszych autobusach nowego systemu klimatyzacji i wentylacji. System działa podobno bardzo cicho i wydajnie. Nie ma także mowy o przeciągach.
Zastosowane w top class 400 nowe reflektory Litronic mają większy zasięg niż tradycyjne światła, a przednie kierunkowskazy bazują na technologii ciekłokrystalicznej, przez co są trwalsze i zużywają mniej energii.
Informacją istotną dla potencjalnych właścicieli nowych autokarów Setry jest wydłużony do 90 tysięcy kilometrów okres między przeglądami. Było to możliwe między innymi dzięki skumulowaniu wszystkich połączeń elektrycznych w jedną magistralę przesyłu danych. Nie ma więc licznych wtyczek, przekaźników, przełączników itd.
W opolskiej premierze nowych autobusów Setry wziął udział między innymi szef sprzedaży autobusów Setra w Evo Bus GmbH, Michael Frey.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?