Podróż w superkomforcie

Michał Wandrasz
W pięknym parku pałacowym w Niewodnikach odbyła się w ubiegłym tygodniu opolska premiera nowej serii luksusowych autobusów turystycznych niemieckiej firmy Setra.

Top class 400, bo tak nazywa się nowa seria Setry, jest bardzo łatwo rozpoznawalna dzięki swej niezwykłej stylizacji. Jej głównym elementem jest biegnąca przez całe nadwozie linia z polerowanego aluminium. W przedniej części linia schodzi się, łącząc reflektory i znak firmowy.
Aluminiowa listwa to jednak nie tylko element ozdobny, ale także funkcjonalny. Listwa łączy bowiem w całość boczne wloty powietrza typowej dla Setry wentylacji krzyżowej na całej długości pojazdu. W serii Top Class 400 zrezygnowano natomiast z listew ozdobnych w oknach, co ułatwia mycie okien z zewnątrz.

Autobusy nowej luksusowej serii zapewniają komfortowe warunki podróży pasażerom i komfort pracy kierowcom. Kokpit jest maksymalnie przyjazny i wszystko znajduje się w nim w zasięgu ręki prowadzącego pojazd. Ciekawostką jest gałka zmiany biegów w formie joysticka na desce rozdzielczej. Dzięki wspomaganiu biegi zmienia się w tym autobusie tak łatwo jak w samochodach osobowych. Liczne schowki i fotel regulowany we wszystkich możliwych płaszczyznach to w tej klasie w zasadzie już standard. Podobnie jak osobna klimatyzacja dla kierowcy.
Komfort i bezpieczeństwo podróżowania zapewniają ergonomiczne fotele wyposażone w pasy bezpieczeństwa i specjalne rozkładane stoliki. Fotele można także regulować w różnych płaszczyznach.
Zanim jednak usiądziemy w fotelach, musimy do nich dotrzeć. W setrze top class 400 nie będzie z tym żadnego kłopotu, bo wysokość wnętrza w przejściu wynosi aż 2,10 metra.

Setra jest bardzo dumna z wprowadzonego w swoich najnowszych autobusach nowego systemu klimatyzacji i wentylacji. System działa podobno bardzo cicho i wydajnie. Nie ma także mowy o przeciągach.
Zastosowane w top class 400 nowe reflektory Litronic mają większy zasięg niż tradycyjne światła, a przednie kierunkowskazy bazują na technologii ciekłokrystalicznej, przez co są trwalsze i zużywają mniej energii.

Informacją istotną dla potencjalnych właścicieli nowych autokarów Setry jest wydłużony do 90 tysięcy kilometrów okres między przeglądami. Było to możliwe między innymi dzięki skumulowaniu wszystkich połączeń elektrycznych w jedną magistralę przesyłu danych. Nie ma więc licznych wtyczek, przekaźników, przełączników itd.
W opolskiej premierze nowych autobusów Setry wziął udział między innymi szef sprzedaży autobusów Setra w Evo Bus GmbH, Michael Frey.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska