Południowa obwodnica Nysy nie będzie szkodzić środowisku naturalnemu. W ciągu doby będzie nią przejeżdżać ok. 9,6 tysiąca pojazdów

Krzysztof Strauchmann
Krzysztof Strauchmann
Południowa obwodnica Nysy skrzyżuje się między innymi z ul. Czarneckiego, czyli z droga do Hajduk Nyskich
Południowa obwodnica Nysy skrzyżuje się między innymi z ul. Czarneckiego, czyli z droga do Hajduk Nyskich Krzysztof Strauchmann
Południowa obwodnica Nysy ominie tereny cenne przyrodniczo czy krajobrazowo, ale jej budowa wymaga wycinki ponad 2 hektarów lasu. Zarząd Dróg Wojewódzkich przekazał gotowy raport środowiskowy.

Południowa obwodnica Nysy według przyjętej przez władze wojewódzkie koncepcji ma mieć 4,6 kilometra długości. Będzie to szosa o szerokości 7 metrów. Zacznie się rondem na drodze wojewódzkiej 411 z Nysy do Podkamienia (ul. Zwycięstwa). Potem pobiegnie na wschód, wiaduktem nad linią kolejową. Skrzyżuje się z drogą powiatową Nysa – Hajduki Nyskie (ul. Czarneckiego). Na tym odcinku trasa wiedzie polami, na których nie ma cennych przyrodniczo gatunków zwierząt czy roślin. Na wschód od Hajduk Nyskich nowa trasa przetnie dolinę rzeczki Kamienicy i kawałek dalej dwa niewielkie strumienie. To tereny częściowo zarośnięte lasem. Na potrzeby budowy trzeba będzie wyciąć łącznie 2,3 hektara lasu, ale ok. 1/3 po zakończeniu prac budowlanych może z powrotem zarosnąć drzewami. Na końcu nowa obwodnica włączy się do ronda z drogą krajową 41 w Niwnicy.

Jak ocenili autorzy szczegółowej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko, taki przebieg drogi nie zuboży siedlisk roślinnych i zwierzęcych. Nie spowoduje w znacznym stopniu negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne. Nie będzie też negatywnie wpływać na krajobraz, bo obwodnica poprowadzi po obszarach słabo eksponowanych. Projektanci szacują, że po uruchomieniu południowej obwodnicy Nysy w ciągu doby będzie nią przejeżdżać ok. 9,6 tysiąca pojazdów. Nowa trasa wyprowadzi z centrum Nysy część ruchu tranzytowego, czym generalnie poprawi bezpieczeństwo w mieście i pozytywnie wpłynie na życie mieszkańców.

Raport środowiskowy był niezbędny do wydania przez burmistrza Nysy decyzji środowiskowej, po której Zarząd Dróg Wojewódzkich może zlecić szczegółowy projekt. Przygotowania takiego raportu domagała się Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska.
Do osobnego postępowania wyłączono obwodnicę wioski Podkamień, która ma być przedłużeniem południowej obwodnicy Nysy na drodze nr 411. Tam raport środowiskowy nie był wymagany, bo ta trasa prowadzi wyłącznie polami. Projekt obwodnicy Podkamienia ma być wykonany wcześniej, ale jeszcze nie wiadomo, czy oba odcinki będą budowane jednocześnie.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska