Problem z inwestycją na skrzyżowaniu ulicy Katowickiej z Ozimską w Opolu. Wszystkie oferty znacznie droższe od założeń

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Problem z inwestycją na skrzyżowaniu ulicy Katowickiej z Ozimską w Opolu. Wszystkie oferty znacznie droższe od założeń
Problem z inwestycją na skrzyżowaniu ulicy Katowickiej z Ozimską w Opolu. Wszystkie oferty znacznie droższe od założeń MZD
Cztery firmy zgłosiły się do przetargu na budowę ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Katowickiej oraz wymianę nawierzchni na tej ulicy w rejonie skrzyżowania z ulicą Ozimską w Opolu. Wszystkie są jednak co najmniej dwa razy wyższe od założeń urzędników.

Prace na ul. Katowickiej zaplanowano pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Orląt Lwowskich i Kościuszki. Na tym odcinku powstać ma ścieżka pieszo-rowerowa, która od ul. Orląt Lwowskich ma biec po chodniku po wschodniej stronie, zaś po przecięciu ul. Ozimskiej przechodzić na stronę zachodnią, gdzie znajduje się m.in. Izba Rzemieślnicza, gdzie łączyć będzie się z ul. Kościuszki.

W ramach inwestycji przewidziano też przebudowę chodników po obu stronach jezdni, wyznaczenie zatok parkingowych dla samochodów. Drogowcy zaplanowali też wymianę nawierzchni na ul. Katowickiej, w tym na skrzyżowaniu z ul. Ozimską. Wykonane ma też być nowe oświetlenie uliczne oraz kanalizacja burzowa.

Oferty przetargowe na to zadanie otwarto w piątek 28 maja. Zgłosiły się cztery firmy.

Najtańszą propozycję przedstawiła firma Best Obepel z Opola - opiewa ona na blisko 2,4 mln zł. Kolejna jest firma Hucz z Boronowa, z ofertą wartą 2,5 mln zł. Propozycja firmy Protect Building z podopolskich Lędzin wyniosła ponad 2,8 mln zł. Zaś oferta najdroższa, od firmy Wasbud z Grodkowa, ma wartość ponad 2,9 mln zł.

Wszystkie te propozycje są znacznie droższe od założeń miejskich urzędników. Okazuje się, że w kasie Opola na tę inwestycję przewidziano niecały milion złotych. Konkretnie 956 tysięcy zł.

Czy w tej sytuacji przetarg będzie unieważniony, czy też miasto dołoży blisko 1,5 mln zł, by wyrównać do najtańszej oferty? A może projekt będzie odchudzony?

- Nie ma jeszcze decyzji w tej sprawie - ucina Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.

Przypomnijmy, że z dokumentacji przetargowej wynika, iż wykonawca będzie miał cztery miesiące na wykonanie zadania od podpisania umowy. Na tym etapie wydaje się więc, że nawet przy powtórce konkursu czy konieczności zatwierdzenia przez radnych zwiększenia nakładów na to zadanie, jego realizacja do końca tego roku pozostaje możliwa.

Dodajmy, że od kilku lat jest też plan przebudowy samego skrzyżowania ulicy Katowickiej z Ozimską. Zakłada ono m.in. wykonanie pasów do lewoskrętu z ul. Ozimskiej w Katowicką. Te prace nie będą jednak wykonywane w ramach tej inwestycji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: W Polsce przybywa pracowników z Ameryki Południowej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska